شیوه‌نامه تشکیل کمیته‌‌‌‌‌های تخصصی تحول به معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه‌نامه تشکیل کمیته های تخصصی تحول را به معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه‌نامه تشکیل کمیته های تخصصی تحول را به دکتر جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی ابلاغ کرد.

دکتر طهرانچی خطاب به دکتر علمائی تأکید کرده نظر به سیاست‌های کلان دانشگاه مبنی بر ایجاد تحول در جهت ارتقای سطح کیفی به منظور ایجاد توسعه پایدار علمی و اقتصادی با بهره گیری از تمام منابع موجود در داخل و خارج از دانشگاه، شیوه نامه تشکیل کمیته های تخصصی تحول به معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه ابلاغ می شود.

وی همچنین تأکید کرده مقتضی است واحدها و مراکز دانشگاهی با مشارکت حداکثری در تشکیل این کمیته ها زمینه ایجاد تحول در رشته های علوم، مهندسی و کشاورزی را به وجود آورند.

در شیوه‌نامه تشکیل کمیته های تخصصی تحول آمده دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بال‌های آموزش عالی کشور در سطح کلان و ملی از متولیان مؤثر در پیشبرد اهداف آموزش عالی است. توجه به استانداردها و تدوین قوانین و مقررات آموزشی و پژوهشی یکی از راهکارهای اساسی در زمینه رشد و کارایی و تحول آموزش عالی است. در این همین راستا به منظور دستیابی به مرزهای دانش و ایجاد هماهنگی در رشته های علوم، مهندسی و کشاورزی و استفاده از توان بخشهای مختلف در تدوین آئین نامه های مورد نیاز، کمیته های تخصصی متشکل از مدیران، کارشناسان و استادان در معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی تشکیل می شود.

براساس بندهای این شیوه نامه چشم انداز، ایجاد دانشگاهی در سطح تراز اول کشور و دانشگاه تراز مطرح در سطح بین المللی است.

همچنین در این شیوه نامه به اهدافی از جمله ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه در حوزه معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی، بهبود مستمر کیفیت و توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، برنامه ریزی بلند مدت جهت حل مسائل دانشگاه بر پایه شناخت نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدیدها و ... اشاره شده است.

شیوه‌نامه تشکیل کمیته های تخصصی تحول آمده دانشگاه آزاد اسلامی شامل مواردی از جمله چشم انداز، اهداف، ارکان و وظایف شورای تحول و ارکان و وظایف کمیته های تخصصی، نحوه انتخاب و صدور احکام اعضا، نحوه تشکیل جلسات، رسمیت داشتن جلسات، صورتجلسات و ... است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042799

وب گردی

وب گردی