امتحانات میان ترم و آزمون جامع دانشجویان دکتری در موعد مقرر برگزار می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: آزمون جامع دانشجویان مقطع دکتری طبق روال قبل برگزار خواهد شد چرا که تلفات کم بوده و مجروحان نیز سرپایی مداوا شدند. امتحانات میان ترم نیز طبق روال هر ساله و در زمان موعد برقرار می‌شود.

عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات این قرارگاه جهادی در مناطق زلزله زده گفت: در پی وقوع حادثه ناگوار زلزله و با توجه به‌شدت حادثه، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستور تشکیل قرارگاه جهادی استان آذربایجان‌شرقی را صادر کرد. اولین اقدام ما بازدید از مناطق زلزله‌زده میانه و روستاهای اطراف بود و از نزدیک در جریان میزان خسارت وارده و مسائل و مشکلات آسیب‌دبدگان قرار گرفتیم.

او ادامه داد: همچنین دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه و تبریز را به مناطق زلزله زده اعزام کردیم که در حال حاضر در مناطق مستقر هستند. درصدد اعزام یک تیم امداد و نجات پزشکی نیز به این مناطق هستیم تا برای مداوای کسانی که نیاز به درمان دارند اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته او تیم جهادی در روستای میانه مستقر شده است و جمع آوری کمک‌های مردمی و نیازسنجی مناطق زلزله زده در دستور کار این تیم قرار گرفته است.

جوانپور با بیان این که برخی از روستاها در اولویت برای کمک رسانی هستند ادامه داد: در واقع اولویت با مناطقی است که هنوز کمک رسانی دقیقی به آن‌ها نشده و عمدتا مشکل دارند. در تعدادی از روستاها کمک رسانی انجام شده و برخی از روستاها هنوز دچار مشکلات شدید و بدون کمک هستند.

رئیس قرارگاه جهادی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: قرارگاه جهادی که در واحد میانه است لحظه به لحظه در مناطق حضور دارند و گزارشات را به ما اعلام می‌کنند. در تلاش هستیم تا اقلام مورد نیاز و همچنین بحث گرمایشی این مناطق را هر چه سریعتر تهیه کنیم.

او گفت: بخشی نیز کمکهای مردمی و کمک‌های اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی است که در واحدها و شهرها جمع آوری می‌شود. شماره حسابی هم در این خصوص اعلام شده تا کمک‌ها به این حساب واریز شده و در اختیار گروه‌های جهادی برای تامین اقلام مورد نیاز قرار خواهد گرفت.

جوانپور در خصوص برگزاری آزمون جامع و امتحانات میان ترم در مناطق زلزله زده نیز گفت: آزمون جامع دانشجویان مقطع دکتری طبق روال قبل برگزار خواهد شد چرا که تلفات کم بوده و مجروحان نیز سرپایی مداوا شدند. امتحانات میان ترم نیز طبق روال هر ساله و در زمان موعد برقرار می‌شود. ساختمان‌ها نیز آسیب ندیده است و برخی از ساختما‌ های آموزشی که ترک خورده مشکل چندانی نداشته و امکان ریزش نیز ندارند و طبق بازدیدی که از ساختمان ترکمنچای داشتیم این ساختمان نیز آسیب چندانی ندیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042803

وب گردی

وب گردی