برپایی "جشنواره خیریه غذا به نفع کودکان پروانه‌ای" در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

به همت کانون راز و حمایت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، جشنواره خیریه غذا، در معرفی و حمایت از کودکان پروانه ای (EB) در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، روز گذشته کانون دانشجویی راز با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی این دانشگاه، اقدام به برگزاری جشنواره خیریه غذا در معرفی و حمایت از کودکان پروانه ای در محوطه ساختمان موسیوند (گروه روانشناسی) کرد تا با عواید حاصل از فروش غذا بتواند لبخندی بر لبان کودکان پروانه ای (EB) بنشاند.

«اپیدرمولیز بولوسا» با نام اختصاری «EB» یک بیماری ارثی در بافت های پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول می کند. این بیماری به دلیل نازک شدن پوست و آسیب پذیری آن به بالهای پروانه تشبیه می شود، و در ایران با نام بیماری « پروانه ای» شناخته شده است. شیوع این بیماری به صورت ارثی و یک در ۵۰ هزار نفر است. شدت آن نیز از ملایم تا کشنده است. به طوری که ممکن است بسیاری از بافت های حساس بدن را از بین ببرد.

»ای بی یا پروانه ای» به هیچ قومیت خاصی تعلق ندارد و در تمام نقاط جهان رخ می دهد و به طور مساوی بر مردان و زنان اثر می کند. یکی از مهم ترین علل بیماری ای بی ازدواج های فامیلی است. بسیاری از کودکان پروانه ای از پدر و مادری متولد شده اند که ازدواج فامیلی داشته اند. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که کسانی که ازدواج فامیلی انجام می دهند حتما بعد از آزمایش های ژنتیکی اقدام به بارداری کنند.

مشارکت کارکنان و خودجوش بودن دانشجویان خیّر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بویژه دانشجویان گروه روانشناسی از نکات قابل توجه این جشنواره بود.

میرمسعود فاطمی، معاون دانشجویی فرهنگی، شبنم موثقی، رئیس دانشکده علوم پزشکی، زهرا جعفری آذر، رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی، مهدی منوچهری، مدیرگروه روانشناسی، رحیم طیاریه، مدیر کل فرهنگی ضمن بازدید از این جشنواره از زحمات شرکت کنندگان بویژه نسرین هویدا و احسان عسلی، اعضای کانون راز تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1042826

وب گردی

وب گردی