بیش از  75 «سرآمد علمی» حمایت شدند

فدراسیون سرآمدان علمی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف تقویت و افزایش کیفیت علمی کشور،در سال 1398 تعداد 75 «سرآمد علمی» را مورد حمایت قرار داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فدراسیون سرآمدان علمی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف تقویت و افزایش کیفیت علمی کشور، در سال 1398 تعداد 75 «سرآمد علمی» را مورد حمایت قرار داد. این افراد منتخب از انواع حمایت‌ها از جمله پژوهانه نقدی (از 20 تا 50 میلیون تومان) و گرنت خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برخوردار می‌شوند. همچنین به‌کارگیری محقق پسادکتری (1 تا 2 نفر) و شرکت در کنگره‌های معتبر بین‌الملی، بخش دیگری از حمایت‌های در نظر گرفته شده برای این افراد است. حق الزحمه محققان پسادکتری، به مدت یک سال توسط فدراسیون سرآمدان علمی ایران پرداخت می‌شود.

برای انتخاب این افراد، اعتبار علمی (SC) افراد اندازه‌گیری شده و 75 نفر برتر در قالب 2 گروه "الف" و "ب" انتخاب می‌شوند.

برای اندازه‌گیری اعتبار علمی نیز از شاخص‌هایی مانند، میانگین ارجاعات مقالات و سن علمی فرد استفاده می‌شود. برای ارزیابی و انتخاب افراد در سال 1398، انتشار حداقل یک مقاله در بازه زمانی 2016 تا 2018 در یکی از نشریات برتر مورد تأیید فدراسیون ضروری است.

برای محاسبه اعتبار علمی فرد از دیگر شاخص‌های علمی مانند، کیفیت انتشارات (میزان ارجاعات فرد از نشریات برتر)، ارائه سخنرانی در کنگره‌های علمی معتبر به عنوان سخنران کلیدی و مدعو و استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042858

وب گردی

وب گردی