آموزش دوره‌‌‌های مهارت‌آموزی به استادان خارجی در واحد کرج/ 500 عضو هئیت علمی  در دانشگاه فعالیت دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: یک سری دوره‌‌‌ها را برای برخی از استادان خارجی تعیین کردیم تا با حضور در واحد کرج دوره‌‌‌هایی را در دانشگاه ما بگذرانند. 10 نفر از استادان کشور موریتانی برای شرکت در این دوره‌‌‌ها به دانشگاه ما می‌‌آیند.

محمدحسن برهانی‌‌‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌‌‌‌های این واحد دانشگاهی در ارتقای سطح علمی اعضای هئیت علمی گفت: اعضای هئیت علمی توانمندی در واحد کرج داریم که از سال گذشته دوره‌‌‌‌‌های مختلف مهارت‌‌‌‌‌آموزی به صورت تخصصی و عمومی برای آنها برگزار کردیم و این برنامه‌‌ها را از استادان حق‌التدریس شروع کردیم.

وی تشریح کرد: در حال حاضر، حدود 500 عضو هئیت علمی در سطح استان داریم. بیشترین عضو هئیت علمی ما در رشته‌‌‌‌های فنی و بعضی رشته‌‌های علوم انسانی مثل روان‌‌شناسی، حسابداری و مدیریت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در ادامه درباره آشنایی استادان و اعضای هئیت علمی با جدیدترین روش‌‌‌‌‌‌های دنیا خاطرنشان کرد: برخی از استادان ما تحصیل کرده اروپا و کشورهای دیگر هستند. در همین راستا، تعداد دیگری از استادان ما هم در زمینه بررسی‌‌ روش‌‌های نوین تدریس مطالعاتی داشتند و برگزاری یک سری دوره‌‌‌‌‌های مهارتی با موضوع روش‌‌‌های نوین تدریس منطبق با جدیدترین روش‌‌‌های روز دنیا از جمله برنامه‌‌‌های مورد نظر ما برای ارتقای سطح علمی استادان است.

برهانی‌‌‌فر درباره نظارت بر استادان حق التدریس و نحوه پرداخت حقوق به آنها اظهار کرد: پرداخت حقوق استادان حق‌‌‌التدریس بر مبنای ساعاتی که در دانشگاه حضور می‌‌‌یابند، خواهد بود. اگر استادان کسری تدریس داشته باشند به آنها ابلاغ می‌‌‌شود تا این مشکل را رفع کنند و نظارت بر این بخش از فعالیت استادان به نحو منسجم و دقیقی انجام می‌‌‌شود.

وی درباره برنامه‌‌‌های این واحد دانشگاهی در خصوص اضافه شدن اعضای هئیت علمی در رشته‌‌های مختلف تاکید کرد: هر سال نیازمندی‌‌‌های خود در جذب اعضای هئیت علمی را به مرکز جذب هیئت علمی دانشگاه اعلام می‌‌‌‌کنیم که در چه رشته‌‌هایی و به چه تعداد هئیت علمی نیازمندیم. بعد از بررسی های لازم، تعداد اعضای هئیت علمی مورد تقاضای ما توسط سازمان مرکزی تامین و افراد مورد نظر جذب می‌‌‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز درباره تبادل استاد با کشورهای دیگر گفت: چند تفاهمنامه با کردستان عراق و برخی از دانشگاه‌‌های چینی و پاکستان منعقد کردیم. با کشورهای آفریقایی هم رایزنی‌‌هایی داشتیم؛ اما در زمینه تبادل استاد، اقداماتی انجام نشده است و یک سری دوره‌‌‌ها را برای برخی از استادان خارجی تعیین کردیم تا با حضور در واحد کرج دوره‌‌‌هایی را در دانشگاه ما بگذرانند. برای مثال تفاهم‌‌نامه‌‌ای با موریتانی منعقد کردیم که 10 نفر از استادان این کشور برای شرکت در این دوره‌‌‌ها به دانشگاه ما بیایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042861

وب گردی

وب گردی