چگونه فضای ذخیره‌سازی اندروید را آزاد کنید؟

وجود حافظه‌های داخلی قدرتمند گوشی‌ها نیز مانع از آن نشده است که کاربران با پیغام پر شدن فضای ذخیره سازی گوشی رو‌به‌رو نشوند. در این گزارش به ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از این امر می‌پردازیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اگرچه گوشی‌های تلفن امروزی با حافظه‌های بالا عرضه می‌شوند؛ اما هنوز هم برخی از کاربران با مشکل کمبود حافظه داخلی در دستگاه‌های خود مواجه هستند.

اگر فایل‌های ناخواسته زیادی در تلفن خود جمع کرده اید یا دستگاهی با فضای محدود دارید به پاک کردن برخی از فضا‌ها احتیاج خواهید داشت.

در ادامه بدون استفاده از برنامه‌های پاک کننده به بهترین روش ها برای ذخیره فضای بیشتر در یک دستگاه اندروید خواهیم پرداخت.

برخی از نرم افزارها را پاک کنید

احتمالاً این راه برای اکثر شما واضح است اما اولین قدم حذف برنامه‌هایی است که قبلاً بارگیری کرده و از آنها استفاده نمی‌کنید. ممکن است چند برنامه (یا تعداد زیادی) از برنامه در گوشی شما وجود داشته باشد که قابل حذف نیستند؛ اما برنامه‌هایی هستند که ماه‌ها و هفته‌هاست که از آن‌ها استفاده نکرده اید.

تصاویری که نسخه پشتیبان آن‌ها را تهیه کرده‌اید، پاک کنید

«Google Photos» ابزاری است که برای تهیه نسخه پشتیبان از عکس ها و فیلم ها در ابر ساخته شده است. اگر به دسترسی سریع به عکس ها و فیلم هایی که اخیراً گرفته‌اید نیاز ندارید Google Photos برای پاک کردن همه موارد از تلفن شما (که قبلاً پشتیبان آن را تهیه کرده اید) دارای ویژگی مفید است.

فایل‌های غیر‌ضروری را پاک کنید

میلیون‌ها برنامه پاک کننده اندروید وجود دارد؛ اما بهترین برنامه برای تمیز کردن پرونده های باقیمانده از برنامه ها و بازی ها «Files by Google» است. این برنامه می‌تواند فایل‌های تکراری و برنامه‌هایی را که بیشترین فضا را در اختیار دارند، مشخص کند و حتی برنامه‌ها را بر اساس مدت زمانی که از آن استفاده نکرده‌اید برای حذف پیشنهاد دهد.

مطمئناً ابزارهای قدرتمندتری مانند «SD Maid» نیز وجود دارد، اما Files by Google توانسته توازن خوبی بین ابزار و راحتی استفاده برقرار کند. می توانید Files by Google را از این لینک بارگیری کنید.

کارت SD استفاده کنید
بسیاری از تلفن های اندرویدی دارای محل کارت microSD هستند که می توان برای ذخیره عکس، فیلم، برنامه و سایر داده ها از آن استفاده کرد. اگر دستگاه تلفنتان دارای آخرین نسخه اندروید است، می‌توانید با استفاده از یک قابلیت به‌نام «Adoptable Storage » کارت SD خود را به یک محل ذخیره سازی داخلی تبدیل کنید؛ بنابراین تصاویر و فیلم‌ها به طور مستقیم روی آن ذخیره می‌شوند و نیازی نیست که برنامه ها و داده ها را به صورت دستی جابجا کنید.

این ویژگی در برخی دستگاه‌ها غیرفعال است و تا قبل از نسخه «Android 9 Pie» در تلفن‌های سامسونگ وجود نداشت.

حتی سریع‌ترین کارت‌های «microSD» نسبت به حافظه داخلی تلفن و تبلت‌ها کندتر هستند؛ بنابراین فقط در صورت نیاز به فضای بیشتر این کار را انجام دهید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042871

وب گردی

وب گردی