تشریح ویژه برنامه‌های رادیو فرهنگ در هفته کتاب

رادیو فرهنگ با همکاری موسسه خانه کتاب ویژه برنامه‌های متنوعی را به مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب تدارک دیده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محمد صادق رحمانیان مدیر شبکه رادیویی فرهنگ با بیان اینکه رادیو فرهنگ با همکاری موسسه خانه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای را برای بیست و هفتمین دوره هفته کتاب در نظر دارد، گفت: این برنامه‌ها از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه از رادیو فرهنگ پخش می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهداف و رسالت گروه کتاب این شبکه رادیویی برنامه «رادیو کتاب» که هرروز ساعت ۱۷ تقدیم شنوندگان می‌شود به طور ویژه و مستقیم در این ایام از محل خانه کتاب برنامه‌ها و مناسبت‌های مربوط به هفته کتاب را پوشش می‌دهد .

رحمانیان در خصوص بخش‌های مختلف این برنامه گفت: گفتگو با نویسندگان، ناشران، مدیران انجمن‌ها و صنوف ویژه نشر، معرفی برنامه‌های استانی ویژه هفته کتاب در کشور و... بخش‌های مختلف برنامه‌های «رادیو کتاب» است که به طور ویژه نیز هرروز با دعوت از یکی از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیر برگزاری این هفته در بیست و هفت دوره گذشته آسیب شناسی شده و برنامه‌ها و سیاست‌های هفته کتاب تبیین می‌شود.

مدیر شبکه فرهنگ در ادامه به دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی اشاره کرد و گفت: رادیو فرهنگ با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی و رسالت شبکه‌ای در دیگر برنامه‌ها نیز به موضوع هفته کتاب توجه داشته و برنامه‌هایی چون «صبح به وقت فرهنگ» و «کوبه» از گروه جامعه ، «کافه نیمروز» و « کلماتی که بوی تازگی می‌دهند» از گروه تاریخ و اندیشه و همچنین «چهل روایت» ،« هفتانه» ،« دست به نقد» و « جادوی صحنه» از گروه ادب و هنر خبر‌ها و رویداد‌های هفته کتاب را مورد توجه قرار می‌دهند و برنامه‎هایی چون «کیمیای کلمات» وضعیت نشر در کشور را بررسی کرده و در«چاپ اول» نیز چون گذشته تازه‌های نشر معرفی می‌شوند.

گفتنی است؛ بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

علاقه مندان می‌توانند برنامه‌های رادیو فرهنگ را برروی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز ای ام 585 کیلوهرتز بشنوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042894

وب گردی

وب گردی