لزوم استفاده از ظرفیت دروس معارف اسلامی در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه ستاد عفاف و حجاب این وزارتخانه بر لزوم استفاده از ظرفیت دروس معارف اسلامی در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، غلامرضا غفاری در جلسه ستاد عفاف و حجاب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم استفاده از ظرفیت دروس معارف اسلامی در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب تأکید کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه که با حضور اعضای ستاد عفاف و حجاب وزارت علوم و اعضای گروه بازرسی وزارت کشور در سالن مفتح وزارت علوم برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه ربیع‌الاول و اعیاد مبارک پیش رو به گستردگی وظیفه وزارت علوم در موضوع عفاف و حجاب پرداخت و اظهار کرد: با توجه به مأموریت‌های دانشگاه‌ها در پرورش نسل آینده کشور باید در همه عرصه‌های آموزشی، تربیتی و عملکردی در حوزه فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شرع مقدس اسلام درباره عفاف و حجاب تأکیدات فراوانی داریم، گفت: با توجه به خصلت چندگانه این موضوع لازم است هم در حوزه عملی و هم در حوزه نظری، همه واحدهای آموزش عالی با همدیگر همکاری مؤثر و هم‌افزا داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به ارائه گزارش فعالیت‌های یک‌ساله دانشگاه‌ها و ستاد وزارت علوم پرداخت و مجموعه اقدامات مدیریتی، ترویجی، نظارتی، پژوهشی و مشاوره‌ای را تبیین کرد.

غفاری با اشاره به تفکیک دو حوزه باور و رفتار در حوزه عفاف و حجاب به ظرفیت دروس معارف اسلامی برای درونی‌سازی باور این فرهنگ غنی اشاره کرد و افزود: تبیین صحیح و منطقی اهمیت و ضرورت فرهنگ عفاف و حجاب، تضمین‌کننده باور و رفتار مناسب در این حوزه خواهد شد.

در ادامه اعضای ستاد عفاف و حجاب وزارت علوم به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042898

وب گردی

وب گردی