5 دانشگاه ایران در جمع برترین‌ها در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک

گزارش رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» نشان می دهد پنج دانشگاه ایران توانسته‌اند در فهرست مؤسسه‌های برتر این نظام رتبه‌بندی قرار گیرند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، گزارش رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» که در سال ۲۰۱۸ درباره توسعه پایدار در مؤسسه‌های آموزشی پژوهشی منتشر شد، نشان می‌دهد دانشگاه‌های زنجان، کاشان، اصفهان، گیلان و فردوسی مشهد توانسته‌اند در فهرست مؤسسه‌های برتر این نظام رتبه‌بندی قرار گیرند.

«گرین‌متریک» از 6 شاخص کلیدی مکان و زیرساخت، سیاست‌های انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل و آموزش و پژوهش برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها استفاده می‌کند.

همچنین «گرین‌متریک» ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ۱۰ هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شوند که فهرست ۵۰۰ مؤسسه برتر روی وب منتشر می‌شود.

دانشگاه زنجان با کسب 7 هزار و ۲۷۵ امتیاز در رتبه ۵۰، دانشگاه کاشان با 6 هزار و ۵۵۰ امتیاز در رتبه ۱۰۷ و دانشگاه اصفهان با 5 هزار و ۵۰۰ امتیاز در رتبه ۲۲۰ جهانی قرار دارند.

گفتنی است بر اساس گزارش سال ۲۰۱۸ رتبه‌بندی «گرین‌متریک»، «Wageningen University & Research» با بیش‌ترین امتیاز، سبزترین مؤسسه جهان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042901

وب گردی

وب گردی