آرامگاه مختومقلی فراغی منطقه نمونه گردشگری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: مختومقلی، شاعر و عارف ترکمن یکی فصل‌های مشترک ایران و ترکمنستان است و تلاش داریم آرامگاه وی را به منطقه نمونه گردشگری تبدیل کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ابراهیم کریمی در نشست B۲B فعالان اقتصادی گلستان با سفیر ترکمنستان که به میزبانی اتاق بازرگانی گرگان در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اقوام در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: گلستان و ترکمنستان مناسبات فرهنگی و قومیتی مشترک بسیاری دارند که می‌توانیم از این مشترکات در توسعه روابط بین ایران و ترکمنستان بهره ببریم.

وی افزود: مختومقلی فراغی شاعر و عارف شهیر ترکمن، یکی از فصل‌های مشترک ایران و ترکمنستان است که تلاش داریم آرامگاه وی در گلستان را به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: تبادل فی مابین دو کشور ایران و ترکمنستان به بهانه گردشگری می تواند خیلی از مسائل را حل و فصل کند و در توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی از آن بهره ببریم.

وی از جشنواره بین المللی اقوام به عنوان یک ظرفیت گلستان برای معرفی نام برد و تصریح کرد: گلستان و جامعه هتلداران و تورگردانان آن آمادگی میزبانی از گردشگران ترکمنستانی را داراست و تلاش داریم میزبان خوبی برای میهمانان باشیم.

کریمی گفت: در سال های گذشته هم برای حضور هنرمندان ترکمنستانی در جشنواره اقوام دعوت کرده ایم اما تاکنون این مهم محقق نشده است و امید داریم در سال آینده حضور حداقل یک گروه از هنرمندان ترکمنستانی در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام که به میزبانی گلستان برگزار می شود را شاهد باشیم.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1042913

وب گردی

وب گردی