دولت برای خانه‌دار شدن و رفاه محرومان برنامه ویژه‌ دارد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در کنار اجرای طرح‌های عمرانی و صنعتی، برنامه ویژه‌ای داریم تا محرومان از سرریز توسعه بهره‌مند شوند که گام نخست آن تامین مسکن برای این قشر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدباقر نوبخت در هجدهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان و مبادله تفاهم‌نامه‌های ساخت 3 هزار واحد مسکونی ویژه محرومان و مددجویان کردستان و همچنین تکمیل راه آهن همدان - سنندج گفت: با همکاری مناسب مجلس، دولت و قوه قضاییه زیر سایه مقام معظم رهبری توانستیم نمادی از خدمت به مردم را به نمایش بگذاریم.
وی تاکید کرد: اعتقاد راسخ داریم از سرریز توسعه باید محرومان به رفاه برسند و در همین زمینه برنامه ویژه‌ای برای رفع مشکلات آنها داریم که گام نخست آن تامین سرپناه برای محرومان و بهره‌برداری از آن در مدت یک سال است.
نوبخت با اشاره به اینکه در حال حاضر شدیدترین تحریم‌ها را تجربه می‌کنیم، افزود: دشمن قصد دارد تا ما را وادار به تحویل نفت در برابر غذا کند و این آخرین تحریمی بود که اعمال کردند ولی الان همان مواد غذایی و دارو را نیز به فهرست تحریم اضافه کرده و اجازه فروش یک بشکه نفت هم برای خرید غذا و دارو به ما نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه در سال ۹۱ نیز چنین تحریم‌هایی با کاهش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای فروش نفت داشتیم و به شرایط نفت در برابر غذا نزدیک می‌شدیم گفت: تمام تلاش دولت این بود تا با مذاکرات این روند را متوقف و به وضعیت عادی برگرداند که موفق هم شدیم.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از ۶ سال عمر دولت چهار سال در تحریم بودیم و تنها ۲ سال فرصت داشتیم، اضافه کرد: در این ۲ سال به گواه صندوق بین المللی پول، ایران با نرخ رشد ۲ رقمی از نظر رشد در جهان ممتاز بود و در بین کشورهای نفت‌خیز بیشترین رشد را داشت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برگزاری چنین جلساتی در کردستان تمسخر دشمنانی است که می‌خواهند ما دستمان را بالا ببریم و تسلیم شویم ولی در اینجا کسی هرگز از تحریم سخن نگفت و تنها از ایده آل‌ها سخن گفته شد و دولت هم در برابر این تحریم‌ها جا نزد.
وی گفت: در این شرایط سخت تحریم یک روز پرداخت حقوق کارمندان دولت تاخیر نداشته و ۲۰ درصد افزایش پرداخت هم داشتیم و از سویی پاداش بازنشستگی فرهنگیان هم به موقع پرداخت شده است.
نوبخت پرداخت ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول گندمکاران را از دیگر تلاش‌های دولت در شرایط سخت تحریم اعلام کرد و افزود: امسال سیل ۳۸ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف کشور وارد کرد که تاکنون ۱۶ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اینها نشان می‌دهد که ما فرزندان دفاع و مجاهدت هستیم و در شرایط سخت اقتصادی هم مانند شرایط نظامی در برابر دشمنان می ایستیم و مقاومت می‌کنیم.
وی با اشاره به تبادل تفاهم نامه ها در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی کردستان گفت: ما خود را موظف کردیم تا قول های‌مان را کتبی کرده و امضا کنیم چون خود را مسئول می‌دانیم و با اطمینان می گویم با تمام وجود به تعهداتمان عمل خواهیم کرد.
نوبخت گفت: راه آهن سنندج - همدان را تا مرزهای کردستان با اقلیم ادامه می‌دهیم تا به شبکه بین‌المللی متصل شود چون اراده ای در دولت وجود دارد که سرمایه‌های اجتماعی کردستان را حفظ کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042917

وب گردی

وب گردی