زمان آغاز اعزام کاروان‌های عتبات هنوز مشخص نیست

با وجود انتشار خبری مبنی بر آغاز نام‌نویسی عتبات از آذرماه، سازمان حج و زیارت از نامشخص بودن زمان ازسرگیری اعزام‌های عتبات خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اعزام کاروان‌های عتبات از نیمه مهرماه متوقف شد و برنامه‌ریزی و همچنین سفرهای زیارتی زائران اربعین حسینی صورت پذیرفت.

سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حسینی کاروانی به عتبات اعزام نمی‌کرد و زائران خودجوش به صورت گروهی و فردی به حماسه بزرگ اربعین حسینی مشرف می‌شدند. بر همین اساس، قرار بود کمتر از یک هفته پس از اربعین، اعزام زائران عتبات از سرگرفته شود اما با توجه به وضعیت عراق، اعزام زائران متوقف شد و هیچ کاروانی به سوی عراق مشرف نشد.

پس از توقف اعزام‌های عتبات از سوی سازمان حج و زیارت به نظر می‌رسید که این توقف به صورت کوتاه صورت گیرد، اما اکنون با وجود گذشت ۳ هفته از پایان مراسم اربعین حسینی هیچ زائری به عتبات اعزام نمی‌شود.

با این وجود، یکی از رسانه‌ها به نقل از مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خبری مبنی بر عدم توقف اعزام‌های عتبات و آغاز دور جدید اعزام‌ها از اول آذرماه روی خروجی خود گذاشت. این امر در حالی است که دفتر مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت این خبر را تکذیب کرده و مدعی است هنوز درباره آغاز اعزام‌های عتبات و زمان ازسرگیری این سفر معنوی تصمیم نهایی اخذ نشده است.

گفتنی است؛ سالانه میلیون‌ها ایرانی برای زیارت امام حسین (ع) و سایر ائمه اطهار (ع) به عراق مشرف می‌شوند که اکنون با بسیاری از عاشقان حسینی در انتظار از سرگیری اعزام‌های عتبات هستند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1042926

وب گردی

وب گردی