422 نفر عضو هئیت علمی در دانشگاه آزاد استان اردبیل فعالیت دارند/ جذب هئیت علمی پزشکی اولویت دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: بیشترین تعداد عضو هیئت علمی واحد دانشگاهی ما در حوزه علوم انسانی بوده و 422 نفر عضو هئیت علمی در سطح استان داریم.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌‌‌‌های این واحد دانشگاهی در ارتقای سطح علمی اعضای هئیت علمی گفت: یکسری دوره‌‌‌های مشخص برای اعضای هئیت علمی بورسیه برگزار کردیم که شامل آشنایی با روش‌‌‌های یادگیری و ابزارهای الکترونیک آموزشی است که بعد از گذراندن دوره‌‌های مختلف با فرآیند تدریس آشنا شده تا بتوانند به دانشجویان منتقل کنند.

وی درباره اعضای هئیت علمی بورسیه تشریح کرد: یکسری اعضای هئیت علمی بورسیه داریم که دانشگاه این افراد را بورس کرده و بعد از اتمام تحصیل تعهد دارند که دو برابر زمان تحصیل در این دانشگاه تدریس کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: برای آموزش و ارتقای استادان در واحدهای مختلف هم آموزش دانشگاه براساس نیازسنجی دوره‌‌‌های مختلف آموزشی، مهارتی، پژوهشی و کارآفرینی برگزار می‌‌‌کند.

رسولی درباره افزایش تعداد اعضای هئیت علمی در واحد اردبیل اظهار کرد: بیشترین تعداد عضو هیئت علمی واحد دانشگاهی ما در حوزه علوم انسانی بوده و 422 نفر عضو هئیت علمی در سطح استان داریم. اولویت ما برای افزایش فارغ‌‌‌‌‌التحصیلان در حوزه علوم انسانی و پزشکی است.

وی درباره پرداخت معوقات استادان حق‌‌التدریس تصریح کرد: در مرکز استان برای پرداخت معوقات حق‌‌‌‌التدریس استادان مشکلی نداریم اما در شهرستان‌‌ها این پرداخت با تاخیر مواجه بوده که برنامه‌‌‌ریزی کردیم تا واحدهای دانشگاهی هر چه سریع‌‌تر این معوقات را پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل درباره جذب استادان حق‌‌‌‌‌التدریس گفت: درصددیم تا جذب استادان حق‌‌‌التدریس را به حداقل رسانده و از ظرفیت اعضای هئیت علمی استفاده کنیم. افرادی که خواهان فعالیت به عنوان استاد حق‌‌‌‌‌‌‌التدریس هستند بعد از ثبت‌‌‌نام در سامانه ساجد براساس نیاز واحدهای دانشگاهی و بعد از ارزیابی‌‌های لازم و گذراندن مرحله مصاحبه عمومی و تخصصی انتخاب می‌‌‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042939

وب گردی

وب گردی