مراسم معارفه سرپرست جدید مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

مراسم معارفه سرپرست جدید و تکریم رئیس سابق مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تکریم سید مجید موسوی رئیس سابق مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی و معارفه سیروس صابری سرپرست جدید مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران و دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سالن شهید مطهری واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

سید مجید موسوی رئیس سابق مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم، درباره فعالیت این مرکز طی یک سال گذشته گفت: طی ۱۱ الی ۱۲ ماه که در مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت داشتم، با کمک تمامی همکاران در مجموعه حراست، اقدامات خوب و مناسبی انجام شد.

وی افزود: حضرت امام فرمودند اگر دانشگاه را سست بگیریم و از دست بدهیم، همه چیز را از دست داده‌ایم؛ همچنین مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که دانشگاه، مهم ترین بخش جامعه اسلامی محسوب می شود. امروز نیز دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر خوبی قرار گرفته و این موضوع وظیفه ما را سنگین تر کرده است.

موسوی ادامه داد: مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی دارای روحیه انقلابی و جهادی هستند که این موضوع جای شکر‌گزاری دارد؛ مرکز حراست در طول یک سال گذشته، ارتقا و تحول در نیروی انسانی را در دستور کار خود قرار داد‌. همچنین تشکیل مدیریت آموزش در مجموعه حراست از دیگر اقداماتی بود که انجام شد. تا به امروز ۴۷۸ نفر از کادر حراست سراسر کشور و ۳۴۸ نفر از سازمان مرکزی و واحد علوم و تحقیقات در این دوره های آموزشی شرکت کردند.

رئیس سابق مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بانک اطلاعاتی و آموزشی برای ۱۹۳ نفر از مسئولان این حوزه از استان های مختلف تشکیل شد و دوره های تخصصی آموزش های حراست را گذراندند؛ ایجاد منابع توسعه علوم انسانی نیز که در آن موضوع بازنگری در ساختار مرکز حراست مورد بررسی قرار گرفت، از دیگر اقدامات مهمی بود که مجموعه حراست وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

وی تصریح کرد: در موضوع نوسازی و به‌روز سازی بدنه حراست، ۱۶۹ نفر نیروی جهادی، بسیجی و حزب اللهی به بدنه حراست جذب شدند که می توانند برای دانشگاه یک سرمایه ماندگار باشند.

موسوی با اشاره به موضوع ارتقای امنیت شبکه و فناوری مرکز حراست در طول یک سال گذشته اضافه کرد: زیر ساخت فناوری به صورت یک شبکه گسترده، با همکاری مخابرات برای مجموعه حراست تشکیل شد تا کلیه فعالیت ها به صورت منسجم و دقیق انجام شود؛ تشکیل ستاد خبری حراست نیز برای جمع‌آوری اطلاعات و گزارشات تخلف در سراسر واحدهای کشور، از دیگر اقدامات یک سال گذشته بود.

رئیس سابق مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای اولین بار در دانشگاه، ۱۴۷ واحد با یک تیم منسجم مورد بازدید قرار گرفتند و نکات ایمنی و تامینی آن ها بررسی شود؛ دوره های آموزشی حفاظت فیزیکی نیز در چندین استان کشور برگزار شد. پاسخگویی به ۶۷۷۲ مکاتبه مردمی و رسیدگی به وضعیت کارکنان حراست واحدها، به طور دقیق طی یک سال گذشته صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: معاونت صیانت و اشراف مرکز حراست، در حوزه جمع آوری و اشراف اطلاعاتی اقدامات بسیار خوبی در طی این مدت انجام داد؛ همچنین مدیریت اسناد و بایگانی نیز به صورت دقیق و منسجم انجام شد.

موسوی در پایان، شناسایی و دستگیری باند فروش سوالات کنکور و جعل مدارک را از اقدامات مهم مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی طی یک سال گذشته دانست.

سیروس صابری سرپرست جدید مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه درباره وظیفه حراست در دانشگاه آزاد گفت: ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بالاست و به دلیل انجام جهاد علمی در آن، باید از این‌ فضا صیانت و حراست شود.

وی افزود: همه ما سرباز مقام معظم رهبری و ولایت هستیم و دست به دست هم می دهیم تا دانشگاه آزاد اسلامی در تراز انقلاب اسلامی باشد.

صابری گفت: از مجموعه حراست تقاضا دارم ارتباط خود را با معاونت‌های مختلف تقویت کنند تا وظیفه خودشان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042944

وب گردی

وب گردی