خدمت‌رسانی 70هزار متخصص بهداشت در کشور

عضو هیأت مدیره انجمن کارشناسان بهداشت ایران گفت: بیش از 70هزار کاردان و کارشناس بهداشت، خدمات بهداشتی را در شهرهای سراسر کشور ارائه می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد مهری، عضو هیأت مدیره انجمن کارشناسان بهداشت ایران با بیان اینکه شهرنشینی و حاشیه‌نشینی یکی از مشکلات این روزهای حوزه سلامت و اجتماعی کشور است گفت: زمانی جمعیت غالب کشور در روستاها بود ولی این روزها شهرنشینی از روستانشینی سبقت گرفته است و بهداشت شهرنشینان مورد توجه متخصصان سلامت و علوم اجتماعی است.

وی افزود: تمام شهروندان ایرانی که در شهرها سکونت دارند می‌توانند با مراجعه با نزدیکترین مراکز و پایگاه های جامع سلامت به منازل خود، خدمات رایگان بهداشتی از جمله مراقبت از مادر و کودک، سلامت بارداری، آموزش سلامت، سلامت روان، سلامت تغذیه و کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار و غیر واگیردار را دریافت کنند.

این کارشناس بهداشت با بیان اینکه بیش از 70 هزار کاردان و کارشناس بهداشت، خدمات بهداشتی در شهرها را فراهم می‌کنند گفت: در این واحدهای بهداشتی، نیروی انسانی تخصصی و آموزش دیده همچون کاردانان و کارشناسان بهداشت، ماما و کارشناسان تغذیه و روانشناسی برای سلامت مردم ارائه خدمت می‌کنند و در واقع این مراکز و پایگاه ها، پناهگاه امنی برای دریافت خدمات اولیه بهداشتی است.

در اجلاس اخیر وزرای بهداشت کشورهای منطقه در ایران، ارائه خدمات بهداشتی توسط این نیروها مورد تحسین قرار گرفت. چیزی که در کشور کمتر بدان توجه می‌شود و کمتر در کلیدواژه مدیران بهداشتی نام این تلاشگران مشاهده می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن کارشناسان بهداشت ادامه داد: هرچند تلاش بهورزان در خانه‌های بهداشت قابل ستایش است اما امتداد خدمت رسانی بهداشتی در ایران منتهی به روستاها نمی‌شود و همزمان ده‌ها هزار کاردان و کارشناس بهداشت در سطح مراکز و پایگاه‌های بهداشت به ارائه خدمات مشغولند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود مدیریت نظام سلامت، تعالی و توجه به نیروی انسانی را مدنظر قرار دهد و همانطور که توجه ویژه به تجلیل از فعالین حوزه درمان دارد، کم کم در کلیدواژه‌های خود نامی از کاردانان و کارشناسان بهداشت ببرند. مردم این نیروها را اگر نشناسند سلامت محوری تحقق پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042963

وب گردی

وب گردی