تحصیل دانشجویان ژاپنی در واحد شیراز/ سالانه 100 دوره مهارتی در واحدهای استان فارس برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: تبادلات علمی با یکی از دانشگاه‌‌‌های ژاپن داریم و تعدای از دانشجویان این دانشگاه برای یادگیری زبان و ادبیات فارسی به واحد شیراز می‌‌‌آیند همچنین یکی از استادان واحد شیراز هم برای آموزش زبان ادبیات فارسی به این دانشگاه ژاپنی رفته است.

محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌های این واحد دانشگاهی برای ارتقای استادان و اعضای هئیت علمی گفت: با تلاش‌‌هایی که استادان واحدهای مختلف دانشگاهی در استان فارس داشتند سالانه حداقل 10 تا 15 نفر مرتبه ارتقا مرتبه دانشیاری و استادی داریم. در طی سال، دوره‌‌‌های مختلف پژوهشی و علمی برای بردن سطح علمی و تخصصی استادان در سطح استان برگزار می‌‌‌کنیم.

وی تشریح کرد: سالانه تاکنون حدود 100 دوره مهارتی متفاوت در واحدهای استان فارس داشتیم. به تازگی در واحد نورآباد یک دوره تخصصی برای معاونان آموزشی برگزار کردیم. این دوره‌‌‌های تخصصی فقط مختص به آن واحد دانشگاهی نبوده بلکه به صورت میزبان پذیرای کلیه واحدهای استان برای برگزاری این دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مهارت‌‌‌آموزی هستیم. کلیه این دوره‌‌‌‌‌ها توسط معاونت پژوهشی برگزار می‌‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس درباره حضور استادان و اعضای هئیت علمی در طرح ضیافت خاطرنشان کرد: طرح ضیافت بین ترم‌‌‌‌‌‌های تابستان با ارائه دوره‌‌های عمومی و تخصصی برگزار می‌‌‌‌‌شود تا استادان کلاس نداشته باشند و بتوانند به راحتی در این طرح شرکت کنند.

کاوه پیشقدم تاکید کرد: در حال حاضر، نزدیک به 2 هزار عضو هئیت علمی در واحد شیراز داریم و بیشترین عضو هئیت علمی ما در گروه برق است.

وی درباره ارائه روش‌‌های نوین تدریس توسط استادان و اعضای هئیت علمی در واحدهای دانشگاهی استان فارس اظهار کرد: با توجه به سطح مناسب استادان و اعضای هئیت علمی که در دانشگاه آزاد استان فارس داریم بیشتر استادان ما با روش‌‌های نوین تدریس، آشنایی دارند. البته دوره‌‌‌های مختلف مهارتی هم در دانشگاه برگزار می‌‌شود و کلیه دروسی هم که به دانشجویان ارائه می‌‌‌شود بر مبنای سرفصل مربوط به سازمان مرکزی و وزارت علوم خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس درباره تبادلات بین‌‌المللی با دیگر دانشگاه‌‌ها تصریح کرد: در حال حاضر، با یکی از دانشگاه‌‌‌های ژاپن تبادلات علمی داریم و تعدای از دانشجویان این دانشگاه برای یادگیری زبان و ادبیات فارسی به واحد شیراز می‌‌‌آیند همچنین یکی از استادان واحد شیراز هم برای آموزش رشته ادبیات فارسی به این دانشگاه ژاپنی فرستاده شده است.

کاوه پیشقدم درباره جذب استادان حق‌‌‌‌‌التدریس گفت: جذب استادان حق‌‌‌‌‌التدریس و فاکتورهای استخدام این استادان در سراسر کشور یکسان بوده و شامل مواردی چون سابقه تدریس، مدرک تحصیلی، نوع رشته و مقطع تحصیلی است. حقوق این استادان به صورت ساعتی پرداخت شده که نحوه حضور و غیاب آنها با نظارت مدیر گروه انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042967

وب گردی

وب گردی