تخلفی که پلیس ثبت نکرد/درخواست شهرداری از ناجا برای کاهش آلودگی هوا

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به درخواست شهرداری از پلیس برای کاهش آلودگی هوا گفت: دوربین‌های مبادی ورودی که توسط شهرداری نصب و آماده بهره‌برداری شده مجهز به کد تخلف معاینه فنی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین مقدم، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره عدم نصب کد تخلف معاینه فنی در برخی از دوربین‌های پایتخت گفت: در جلسه شورای مدیران از برخی همکاران در شرکت کنترل ترافیک شنیدیم برخی دوربین‌هایی که توسط شهرداری نصب و آماده بهره‌برداری شده مجهز به کد تخلف معاینه فنی نیست.

وی افزود: این دوربین‌ها اکثرا در مبادی ورودی شهر تهران نصب شده تا رینگ LEZ (طرح کاهش آلودگی هوا) کامل شود.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه دلیل انجام نشدن این موضوع را نمی‌دانم ولی از پلیس و دستگاه‌های مسئول درخواست تحقق آن را هر چه سریع‌تر دارم،‌گفت: این مسئله به نفع کاهش آلودگی هوای پایتخت است.

سالانه 300 هزار دستگاه خودرو به جمع خودروهای تهران افزوده می‌شود ولی آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی در 8 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش نیافته است و این یعنی تعدادی از خودروها بدون معاینه فنی تردد کرده‌اند

مقدم گفت: سالانه 300 هزار دستگاه خودرو به جمع خودروهای تهران افزوده می‌شود ولی آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی در 8 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش نیافته است و این یعنی تعدادی از خودروها بدون معاینه فنی تردد کرده‌اند.

مقدم با تاکید بر ضرورت تکمیل همه دوربین‌ها به کد تخلف معاینه فنی گفت: از ابتدای سال یک میلیون و 50 خودرو جهت اخذ معاینه فنی اقدام کرده‌اند که این رقم تفاوتی با سال گذشته ندارد.

وی گفت: به گفته پلیس در سطح شهر طی 8 ماه امسال 2 میلیون و 850 هزار فقره جریمه معاینه فنی صادر شده که البته این مسئله به معنای این نیست که به همین تعداد خودرو جریمه شده است بلکه ممکن است یک خودرو 50 بار به دلیل نداشتن معاینه فنی برگ جریمه برای آن صادر شده باشد و به نظرم حدود 80 درصد از خودروها در پایتخت دارای معاینه فنی هستند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1042969

وب گردی

وب گردی