نسل جدید باید چرایی تقابل با آمریکا را درک کند/ مضامین جنایات آمریکا  به شیوه هنرمندانه وارد کتب درسی شود

کارشناس آموزش و پرورش گفت: مضامین جنایات آمریکا باید به شیوه هنرمندانه وارد کتب درسی شود که برای دانش‌آموزان جذاب باشد،‌ برنامه‌ریزان درسی باید این امر مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

ابراهیم سحرخیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر ضرورت اجرای طرح الزام گنجاندن سرفصل جنایات آمریکا در کتاب‌های درسی تاکید و اظهار کرد: ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با مضامین جنایات آمریکا بر هیچ کس پوشیده نیست، من معتقدم اگر اسناد متقنی در اختیار داریم که آمریکا در آن مقطع در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده و جاسوسی انجام داده؛ بسیار مناسب است که نسل جدید بعد از 40 سال با این اسناد و مضامین آشنا شوند.

وی ادامه داد: نسل جدید آشنایی با این اسناد، چرایی تقابل با آمریکا را درک خواهند کرد، مقام معظم رهبری نیز تخاصم ایران و آمریکا را عامل ایجاد انقلاب اسلامی می‌خوانند. یکی از دلایل ایجاد انقلاب اسلامی آن بود که آمریکا می‌خواست رابطه سلطه‌مآبانه خود را در مقابل کشور و ملت ایران اصلاح کند.

معاون اسبق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر کمیت و کیفیت مضامین استاد لانه جاسوسی و جنایات آمریکا گفت: ضرورت دارد مضامین جاسوسی و جنایات آمریکا براساس اسناد متقن در کتاب‌های درسی و دیگر اسنادی که به عنوان تاریخ معاصر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارد شود. باید کمیت و کیفیت مضامین اسناد لانه جاسوسی مورد بررسی قرار گیرد، همچنین باید مشخص شود این مضامین در کدام کتاب و مقطع تحصیلی باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی افزود: این مطالب باید به شیوه هنرمندانه وارد کتب درسی شود که برای دانش‌آموزان جذاب باشد،‌ برنامه‌ریزان درسی باید این امر مهم را در دستور کار خود قرار دهند، به اعتقاد من صحیح نیست اگر مجلس بخواهد نسبت به جزئیات و شیوه تنظیم مضامین جاسوسی آمریکا ورود پیدا کند،‌ تنظیم جزئیات شیوه مضامین جاسوسی آمریکا باید به کارشناسان و اهل فن واگذار شود.

این کارشناس آموزش و پرورش بیان کرد: باید بررسی شود این مضامین به کدام کتاب وارد شود، همان‌طور که می‌دانید کتابی تحت عنوان تاریخ معاصر در رشته علوم انسانی وجود دارد،‌ باید بررسی شود مضامین جنایات آمریکا قرار است در این کتاب وارد شود؟ اگر قرار بود این مضامین در تمامی دوره‌‌های تحصیلی به عنوان یک درس عمومی مطرح شود،‌ باید مورد نقد و بررسی کارشناسان قرار گیرد. این مضامین باید به گونه‌ای مطرح شود که برای دانش‌آموزان باورپذیر باشد و دبیران بتوانند آن را به راحتی به دانش‌آموزان انتقال دهند.

وی اضافه کرد: گویا قرار است مضامین جنایات آمریکا قرار است در وزارت علوم به عنوان یک درس عمومی یا اختیاری مطرح شود، ضرورت وجود چنین مسائلی در دانشگاه‌های کشور بیشتر احساس می‌شود زیرا دانش‌آموزان پیش از ورود به دانشگاه به یک رشد فکری رسیده‌اند و می‌توانند مسائل مختلف را ارزیابی و قضاوت کنند.

معاون اسبق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: جزئیات ورود مضامین جنایات آمریکا باید توسط کارشناسان صورت گیرد، به عنوان مثال نباید این مضامین را از کلاس اول ابتدایی با زبان و ادبیات خاصی مطرح کرد، در این صورت دانش‌آموزان و والدین دلسرد خواهند شد. در تالیف کتاب‌های درسی و تولید محتوا علاوه بر فیلترهایی مانند هنجارها و ارزش‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، دانش‌آموزان، معلمان، مربیان و والدین نقش پررنگی را ایفا خواهند کرد؛ این افراد باید در پیاده‌سازی طرح الزام گنجاندن سرفصل جنایات آمریکا در کتاب‌های درسی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042979

وب گردی

وب گردی