استاد ایرانی در جمع یک درصد دانشمند برتر جهان

در تازه ترین رده بندی نظام رتبه‌بندی ESI، یونس پناهی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله(عج) در جمع یک درصد دانشمند برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در تازه ترین رده‌بندی نظام رتبه‌بندی ESI یونس پناهی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در جمع یک درصد دانشمند برتر جهان قرار گرفت.

پناهی که تاکنون بیش از 200 مقاله در مجلات بین المللی و در حدود 130 مقاله منطقه‌ای در موضوعات مختلف درمانی بخصوص حوزه تحقیقات دارویی نوشته است گفت: شاخص عملکرد هر فرد علمی در دنیا از نظر کیفی را رتبه‌بندی می‌کنند که بر اساس رتبه بندی جهانیESI در سال 2019 بنده در فهرست یک درصد دانشمند برتر جهان معرفی شده‌ام که میزان استفاده دیگر دانشمندان و ارجاعات و استنادات دیگر مقالات علمی به مقالات بنده اصلی‌ترین شاخصه امتیازدهی در نظام رتبه بندی ESI است.

وی با بیان اینکه تمرکز مطالعات و تحقیقات ما بر روی داروی مورد نیاز برای بیماران تحت درمان در بخش مراقبت‌های ویژه است افزود: یکی از بخش‌هایی که هم در انتخاب و هم در تجویز و مصرف دارو اهمیت ویژه‌ای دارد، بخش مراقبت‌های ویژه یا همان Icu است و ما با توجه به تخصصی که در این حوزه داریم بیشتر مطالعات خود را بر روی داروهای مورد نیاز در این بخش متمرکز کرده‌ایم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با بیان اینکه عدم کاربردی بودن مقالات یکی از چالش‌های بخش‌های پژوهشی است تصریح کرد: ازآنجاکه کشور ما با محدودیت‌های متعدد دارویی روبرو است، عمده مقالات ما نیازمحور و کاربردی تألیف می‌شود و همین امر باعث شده تا پژوهشگران و دانشمندان سراسر دنیا بیشتر به این مقالات کاربردی استناد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042995

وب گردی

وب گردی