نشست آینده پژوهان جوان در پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی برگزار شد

پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مأموریت‌های خود مبنی بر شبکه‌سازی کارآمد و استفاده از ظرفیت کارشناسی خبرگان، نشستی را با حضور جمعی از آینده پژوهان جوان و با سابقه برگزار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هدف از برگزاری این نشست، ایجاد زمینه‌ای برای تعامل مستمر و نظام‌مند میان آینده پژوهان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین پاسخ به خلأ آینده‌پژوهی اصولی و تخصصی در فرآیند تدوین، ارزیابی، اصلاح و نظارت بر سیاست‌های کلی بوده تا بتوان زمینه حضور حداکثری شبکه انسانی آینده‌پژوهان در میدان سیاست‌گذاری را فراهم آورد.

در این نشست ملاحظات تعامل آینده‌پژوهی با فرآیندهای تدوین سیاست‌های کلان بررسی و چهار موضوع از آینده‌پژوهان مدعو نظرخواهی شد؛ نحوه استفاده از ظرفیت آینده پژوهان در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سه رکن، تدوین سیاست های کلی، نظارت و ارزیابی بر سیاست های کلی و بازبینی و اصلاح سیاست‌های کلی از این موضوعات بود.

مشارکت در بازنویسی و بازبینی سند چشم انداز و الزامات تحقق آن، مشارکت آینده پژوهان برای ایران قرن ۱۵م هجری شمسی و بهره گیری از نظر کارشناسی اعضا و الزام شبکه تخصصی، جوان و کارآمد آینده پژوهان از اهداف دیگر این نشست بود.

گفتنی است ساختار پژوهشی دبیرخانه مجمع متشکل از «پژوهشکده تحقیقات راهبردی»، «دفتر بررسی‌های راهبردی» و پژوهشکده‌های مشترک با دانشگاه‌ها اعم از صنعتی شریف، آزاد اسلامی، تهران، امام حسین و ... است که هر یک با هدف و مأموریت ویژه‌ای مشغول به عملیات پژوهشی و اندیشکده‌ای هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043007

وب گردی

وب گردی