مسیر توسعه صنعتی و اقتصادی کشور از پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها آغاز می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و دبیرکل ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری استان البرز در سال 98 گفت: مسیر توسعه علمی، صنعتی و اقتصادی کشور از پژوهشگاه ها، دانشگاه ها و صنایع آغاز می شود که می بایست به صورت پایه ای و اساسی مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در ششمین نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری استان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، محمدحسن برهانی فر با مروری بر وظایف ارگان ها و سازمان های مختلف، گزارشی از اقدامات صورت گرفته تا کنون در این خصوص را ارائه نمود و گفت: نظر به اهمیت، تاثیرگذاری و کارسازی پژوهش در جامعه امروز کشور، مسیر توسعه علمی، صنعتی و اقتصادی کشور از پژوهشگاه ها، دانشگاه ها و صنایع آغاز می شود که می بایست به صورت پایه ای و اساسی مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد.

وی با بیان گوشه ای از توانمندی ها و دستاوردهای واحد کرج در حوزه پژوهش، فناوری، محصولات دانش بنیان و تجاری مبتنی بر دانش این دانشگاه میزبانی واحد کرج در این رویداد مهم علمی در استان را مایه افتخار این دانشگاه دانست و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سال های گذشته قابلیت و ظرفیت بالای خود را به خوبی به عرصه نمایش گذاشته و بر این باور صحه گذاشته است که همراه با پژوهش و دانش، امکان ساخت و ارائه بسیاری از محصولات وارداتی در داخل کشور و بی نیازی به تکنولوژی های خارجی نه تنها در این دانشگاه، بلکه در سایر دانشگاه های کشور نیز وجود دارد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد این دانشگاه بتواند با همکاری سایر دانشگاه ها، صنایع و ارگان های ذیربط در البرز، در میزبانی امسال هفته پژوهش و فناوری استان البرز به نحوی شایسته عمل نماید.

برهانی فر تصریح کرد: هفته پژوهش و فناوری استان البرز فرصت مناسبی برای حضور پژوهشگران، فناوران و نوآوران علمی و پژوهشی و معرفی و ارائه دستاوردهای علمی، پژوهشی و صنعتی خواهد بود.

در این نشست که با حضور جهانگیر شاهمرادی معاون استاندار البرز و سایر اعضای کمیته برگزاری هفته پژوهش استان البرز در سال 98 برگزار شد؛ مسئولین و معاونین پژوهشی دانشگاه ها، موسسات و مراکز علمی و پژوهشی استان البرز نیز با بیان نظرات، پیشنهادات و طرح های خود، مطالبی را در خصوص بهتر برگزار شدن مراسم هفته پژوهش عنوان کردند.

از اهم مطالب مورد بررسی در این نشست می توان به معرفی سخنرانان و میهمانان ویژه و مدعوین، تاریخ افتتاحیه،افتتاح نمایشگاه و اختتامیه، تقدیر از پژوهشگران، ابلاغیه حضور موثر در نمایشگاه توسط استانداری به تمامی ارگانها و دستگاههای مرتبط، روند تامین هزینه ها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز، نحوه ارسال فعالیت های دبیرخانه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط استانداری و تنظیم جزئیات برنامه مراسم افتتاحیه و اختتامیه اشاره کرد.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج امسال میزبان برگزاری مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان البرز است که در آذرماه و همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043008

وب گردی

وب گردی