جشن بزرگداشت هفته وحدت در واحد کرج برگزار شد

طی جشن باشکوهی مراسم گرامیداشت هفته وحدت به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از کرج، به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت دانشجویی و فرهنگی جشن گرامیداشت هفته وحدت با حضور جمعی از مسئولین، کارکنان، استادان و دانشجویان واحد کرج در سالن اجتماعات شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین داود خوشباور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ضمن سخنانی در خصوص شخصیت و سیره حضرت رسول اکرم(ص) گفت: حضرت محمد(ص) پیامبر خوبی ها، مهر و محبت نه تنها برای مسلمانان جهان بلکه برای تمامی مردم جهان است که هفته وحدت نیز از میلاد باسعادت ایشان نشأت گرفته است.

وی با اشاره به وسعت و گستره وسیع اخلاق حسنه و ویژگی های روحی و اخلاقی ایشان ادامه داد: حضرت علت مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص) از زبان ایشان را در درجه اول مکارم اخلاقی برشمرد و تاکید کرد بر همین منوال ما بایستی در اولین قدم در دین مبین اسلام، اخلاق مدار و اخلاق گستر باشیم.

سیدمحمدهاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی استان البرز ضمن گرامیداشت این اعیاد مذهبی سخنانی در خصوص لزوم وجود مقدس حضرت محمد(ص) در گستره عالم عنوان نمود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روایتی از حضرت محمد(ص) گفت: ایشان معتقدند که هر کس ساعتی زحمت و خواری دانش اندوزی را تحمل نکند، محکوم است که عمری خواری جهالت را تحمل کند و لذا دانش آموختن بسیار حائز اهمیت است که بایستی زحمت آن را تحمل نمود و به همین دلیل است که ایشان فرموده اند داناترین مردم کسی است که دانش مردم را به دانش خود بیفزاید.

حجت الاسلام هاشمی با ذکر مقدمه ای گفت: علامه بهجت نیز به صراحت عنوان کرده اند که خداوند ظرفیت رسیدن به مراحل بالای انسانیت حتی عصمت را در وجود همه انسان ها به ودیعه گذاشته است و تنها تفاوت در رسیدن به آن به کارگیری این ظرفیت ها و بهره برداری از قابلیت های ذاتی خویش است که در سایه اختیار، تلاش و زحمات وی برای کسب آگاهی، دانش و علوم مختلف اعم از دنیوی و اخروی میسر می شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام رحمت است برای همه عالم گفت: اگر به عنوان یک مسلمان تنها به همین نکته اعتقاد داشته باشیم و در همین نقطه – رحمت بودن- با ایشان در اشتراک باشیم؛ تمامی تنش های زندگی اعم از سازمانی، اجتماعی و خانوادگی حل خواهد شد چرا که هیچ کس برای دیگری سبب زحمت، آسیب و ضرر نخواهد بود.

از دیگر برنامه های این مراسم معنوی می توان به مولودی خوانی، اجرای تواشیح، برگزاری مسابقه حضوری و اهداء جوایز به برندگان مسابقه، پخش کلیپ در خصوص هفته وحدت و پذیرایی از حاضرین اشاره کرد.

کد خبر: 1043016

وب گردی

وب گردی