دستگاه کیفیت برگ سبز چای با موفقیت آزمایش شد

با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، رئیس سازمان چای کشور، معاون بازاریابی سازمان چای، رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از صنعت چای کشور و سایر مسئولان دانشگاهی و سازمان چای، دستگاه تشخیص کیفیت برگ سبز چای با موفقیت در یکی از مزارع چای منطقه آزمایش شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد لاهیجان، سیروس بیدریغ‌، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، با بیان اینکه، این پروژه با حمایت و پیوند سازمان چای، دانشگاه‌، اساتید و دانشجویان نخبه به سرانجام رسیده، گفت: یکی از وظایف محوله به دانشگاه آزاد اسلامی احصای مشکلات جامعه پیرامون خود است و با توجه به این هدف، توسط سازمان چای، یکی از مهم ترین چالش‌های این صنعت در کشور که همان تشخیص کیفیت برگ سبز چای است، به دانشگاه معرفی شد و دانشگاه برای آن راهکاری مبتنی بر دانش و فناوری روز ارایه کرد.

وی کم کردن اثرات تشخیص سلیقه‌ای و اجرای عدالت بیشتر را از دیگر اهداف پروژه دانست و ادامه داد: هدف، تشخیص کیفیت برگ سبز چای با استفاده از هوش مصنوعی و تکنیک های یادگیری ماشین بدون استفاده از نیروی انسانی است و بدین روش عدالت بیشتری در نرخ گذاری و تشخیص کیفیت به دست خواهد آمد و در دراز مدت حتی ممکن است به بهبود کیفیت چای خریداری و تولید شده منجر شود و این امر به ما برای اجرای اوامر مقام معظم رهبری جهت تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، با بیان اینکه‌، از حدود 50 کارخانه و مزارع چای نمونه برداری صورت گرفته است، بیان داشت: برای اینکه به خبرگی کنونی ماشین دست یابیم،نزدیک به 50 کارخانه و مزراع چای نمونه برداری برای آزمایش‌، آموزش ماشین و برنامه نویسی صورت پذیرفته شده‌، با هوش و خبرگی کنونی ماشین در سطح قابل قبول و معقولی می توان کیفیت برگ سبز چای را تشخیص داد. البته مشکلات تکنیکی و سخت افزاری هم وجود دارد که با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان چای مرتفع خواهد شد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با بیان اینکه دستگاه با هزینه کم و بر اساس ظاهر برگ سبز چای می تواند، تشخیص خود را انجام دهد، اظهار داشت: این دستگاه برای اولین بار در سطح کشور ساخته شده و دارای هیچ نمونه مشابهه خارجی هم نیست و به صورت قابل قبول می تواند‌، درصد درجه یک یا دو و یا غیر قابل قبول بودن نمونه برای خرید را تشخیص دهد و با برنامه‌ریزی انجام شده‌، می توان جمع بندی کلی در کیفیت و قیمت داشته باشیم.

بیدریغ‌، گام بعدی را اتوماسیون نمودن دستگاه ذکر کرد و اظهار داشت: در گام بعدی‌، ریلی جهت عبور برگ سبز چای به سیستم اضافه می شود، در حین حرکت‌، کیفیت کلی تشخیص داده خواهد شد، که در این صورت کلیه مراحل به صورت خودکار انجام خواهد پذیرفت.

وی چای را یکی از صنایع دارای قدرت محرکه در سطح استان گیلان دانست و افزود : می‌توان با حمایت از این صنعت نرخ بیکاری را در منطقه کاهش محسوسی داد و همچنین دانشگاه و سازمان چای در این فرایند نقش خود را ادا نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در پایان از مسئولین سازمان چای به خاطر به خاطر حمایت های مادی و معنوی جهت انجام این پروژه تشکر کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043020

وب گردی

وب گردی