قهرمانان ملی و بین المللی را با دانشجوهای دانشگاه آزاد، شکست دادیم

سرمربی تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد، کسب عنوان چهارمی مسابقات لیگ کشتی فرنگی را نتیجه قابل قبولی برای تیمش دانست.

کامران قدرتی سرمربی تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد، در گفت و گو با خبرنگارگروه دانشگاه ایسکانیوز، با قابل قبول دانستن نتایج کسب شده در مسابقات امسال گفت: از روز اولی که قرار شد این تیم تشکیل شود و با بودجه ای که برای کشتی فرنگی درنظر گرفته شده بود، مشخص بود که امکان جذب بازیکن ملی پوش و کشتی گیر خارجی وجود نداشت. در نتیجه فقط می شد روی کشتی گیران دانشجو حساب کرد. همان روز به مسئولان دانشگاه آزاداسلامی گفتم که با این بودجه و به شرط جذب دانشجویان کاربلد شاید بشود به چهار تیم نهایی مسابقات راه پیداکرد ولی رفتن روی سکو به سادگی در دسترس نیست.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد تصریح کرد: تیمی جوان و با انگیزه ساختیم که تمام اعضای آن از دانشجویان دانشگاه آزاد بودند. یک دوره مسابقه انتخابی کشوری بین واحدهای دانشگاه آزاد در واحد مرودشت راه انداختیم و من همانجا نود درصد تیمم را بستم. بعد از مسابقات مرودشت و جذب نفرات برتر این دوره از مسابقات، یکی دو کشتی گیر را هم از مسابقات انتخابی قهرمانی کشوری جذب کردیم. تعدادی از کشتی گیرهایی هم که قصد جذب کردنشان را داشتیم با مبالغی حدود چند میلیون تومان بیشتر از توان پرداخت ما به باشگاه های دیگری ملحق شدند.به عنوان مثال کشتی گیر بود که به خاطر تنها هفت میلیون تومان به تیم سیرجان رفت.

قدرتی در ادامه به تردیدهایی که پیرامون امکان موفقیت تیمش وجود داشت اشاره کرد و گفت: وقتی وارد مسابقات شدیم و اسامی نفرات ما مشخص شد، چند نفر از اهالی کشتی با من تماس گرفتند و از جوان بودن بیش از حد تیم اظهار نگرانی کردند. می دانستم تیم جوان است و بازیکنان ما مقابل بازیکنان ملی پوش یا خارجی امکان دارد خیلی بختی برای پیروزی نداشته باشند اما با همین نفرات وارد مسابقات شدیم. جالب اینجا بود که وقتی با همین نفرات در گروه خودمان دوم شدیم و به نیمه نهایی رسیدیم، همان دوستان تماس می گرفتند و اظهار شگفتی می کردند.

سرمربی کشتی فرنگی در ادامه افزود: از غیبت نفرات با تجربه چندجا ضربه خوردیم. دوبازی خیلی مهم را با اختلاف 6 بر4 باختیم یعنی با اختلاف دو کشتی. آن دو مسابقه را می بردیم یا یکی را هم می بردیم قصه فرق می کرد. برای سال بعد باید دستکم دو کشتی گیر مطرح جذب کنیم. با جوان ها می شود امتیاز گرفت ولی برای بردن باید یکی دو بازیکن باتجربه هم داشته باشی. ما هم نبرد برای سرگروهی در مرحله گروهی را با این نتیجه نزدیک واگذار کردیم و هم بازی رده بندی را. خیلی قصه مان تغییر می کرد اگر دو کشتی گیر بهتر داشتیم.

قدرتی به بازی مقابل نماینده سیرجان اشاره کرد و گفت: در بازی مقابل تیم قهرمان این دوره یعنی تیم ایران مال واقعا بهتی برای موفقیت نداشتیم. تمام تیمشان ملی پوش هستند و امکانی برای موفقیت واقعا نبود. قبل از بازی رده بندی تیم ما دچار آنفولانزای شدید شد. شاید از صدای گرفته خود من متوجه شوید. مریض زیاد داشتیم. دو کشتی گیر ما بعد از پایان بازی با برانکارد راهی آمبولانس شدند و به بیمارستان انتقال یافتند. من خودم تا ساعت دوی بعد از نیمه شب در بیمارستان بالای سر کشتی گیرم بودم تا خیالم راحت شود که بهتر می شود. کشتی گیر من کم کاری نکرد و با این وضع سلامتی کشتی گرفت. دو کشتی گیر من هم که به خاطر شدت سرماخوردگی نتوانستند مسابقه بدهند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی در پایان صحبت های خود گفت : نکته پایانی را بگویم که برای من باعث افتخار است. با همین جوان ها کار را برای بزرگان زیادی سخت کردیم. بهروز هدایت در وزن 87 کیلوگرم توانست آرتور شاهینیان کشتی گیر ارمنستانی و نفر سوم جهان را شکست دهد. آرمان علیزاده امسال قهرمان ها و ملی پوش های زیادی را در طول لیگ شکست داد. مهدی هدایی هم امسال درخشش خوبی داشت. همین علیرضا ارقش که حالش هم مناسب نبود، امسال تنها به یک قهرمان ارمنستانی باخت. این جوان ها آینده کشتی ایران هستند. خیلی از این نفرات را سال های بعدی در مسابقات بین الملی خواهید دید و آنوقت متوجه می شوید همین تیم ما چه پتانسیلی داشت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043022

وب گردی

وب گردی