ایران از کسب گواهی ضد انفجار اروپا بی‌نیاز شد

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: پیش از این واحدهای صنعتی فعال در حوزه انرژی ناچار بودند برای دریافت گواهی ضد انفجار خطوط تولید و تجهیزات مختلف به کشورهای اروپایی مراجعه کنند، در حال حاضر با تلاش متخصصان داخلی، این گواهی در داخل ایران صادر می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید محسن‌میرصدری، مدیر عامل شرکت آزمایشگاه‌های صنایع انرژی در این‌باره گفت: محصولات ضد انفجار در صنایع زیربنایی مانند صنایع انرژی، برق، نفت، گاز، پتروشیمی، دارای اهمیت بالای هستند و کیفیت آنها برای مدیران این واحدها دارای اولویت است. دراین تجهیزات برخی ملاحظات امنیتی و همچنین عملکرد تجهیزات مهم است که مدیران توجه ویژه ای به آن دارند.

وی افزود: پیش از این واحدهای صنعتی ایران مجبور بودند برای کسب این گواهی به کشورهای اروپای غربی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا مراجعه کنند، در این کشورها برخی سازمان‌های مورد تایید اتحادیه اروپا با اخذ هزینه قابل توجه برای خطوط تولید و تجهیزات ایرانی گواهی ضد انفجار صادر می کردند، بازرسان این کشورها نیز با دریافت هزینه ارزی در ایران حضور پیدا می کردند و تجهیزات مورد نظر را بازرسی می کردند.

وی تصریح کرد: با تلاش شرکت آزمایشگاه‌های صنعت انرژی، در حال حاضر امکان صدور این گواهی در داخل کشور فراهم شده است و این شرکت برای تجهیزات و خطوط تولید گواهی با ضمانت 3 ساله صادر میکند.

میرصدری اظهار کرد: شرکت‌های که با استفاده از خدمات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درصدد انجام صادرات از کریدور صادراتی هستند ممکن است به گواهی CE نیاز پیدا کنند و این شرکت معمولاً در این زمینه به آنها خدمات ارائه می دهد.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه‌های صنایع انرژی با اشاره به مزایای دریافت گواهینامه CE گفت: محصول صادراتی با دریافت این گواهی‌نامه می تواند به صورت قانونی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) و منطقه تجاری آزاد اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، ترکیه و برخی دیگر از مقاصد صادراتی به فروش برسد و یا جابجا شود. همچنین این گواهی با ایجاد اطمینان در مصرف کننده و بازار خرده فروشی برای کالا مزیت رقابتی فراهم می سازد.

وی گفت: شرکت آزمایشگاه صنایع انرژی در راستای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، با همکاری پژوهشگاه نیرو موفق به طراحی شبیه ساز سیستم‌های قدرت موسوم به سیمولاتور نیز شده است. این دستگاه، شبکه برق را از مرحله نیروگاه و انتقال برق شبیه سازی می کند، ما در دوره‌های گذشته نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، حضور یافتیم و موفق شدیم قرارداد فروش این دستگاه را با دانشگاه بیرجند منعتقد کنیم و امیدواریم در نمایشگاه سال جاری نیز بتوانیم میزان فروش شرکت را افزایش دهیم.

میر صدری با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت گفت: تا کنون به کشورهای سریلانکا،چین و عراق صادرات داشته ایم و امیداوریم این مقاصد صادراتی را در آینده نزدیک افزایش دهیم.

هفتمین دوره «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» از 26 تا 29 آذرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه به نشانی www.iranlabexpo.ir مراجعه یا با شماره 02183533555 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043033

وب گردی

وب گردی