طرح درس دانش خانواده بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها پیاده می‌شود/ فعالیت واحدهای دانشگاه آزاد باید مبتنی بر بعد فرهنگی و تربیتی باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح درس دانش خانواده بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها پیاده می‌شود و در این سند بر بعد فرهنگی و تربیتی تأکید شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه همفکری برای طرح درس دانش خانواده و مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای دفتر امور زنان و خانواده و جمعی از اساتید این حوزه برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این جلسه با بیان اینکه طرح درس دانش خانواده بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها پیاده می شود، گفت: در این سند بر تعادل هدفمند در طراحی و برنامه‌ریزی و طرح جامع دانشگاه با توجه به بعد فرهنگی و تربیتی تأکید شده و باید در اجرایی شدن درس طرح دانش خانواده مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به این اصل باید تمام معاونت‌های دانشگاه و نظام‌های مدیریتی با بعد تربیتی و فرهنگی در ارتباط بوده و براین اساس حرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مطرح شده در سند اسلامی شدن دانشگاه ها‌، تبیین اخلاق جنسی از دیدگاه اسلام و ارائه راه حل های اسلامی و اخلاقی برای روابط سالم دانشجویان در فضاهای دانشگاهی و برنامه ریزی برای رفع اختلاط های غیرضروری در محیط های علمی و دانشگاهی است که این موضوع نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه برای طرح درس دانش خانواده و مشاوره در واحدهای دانشگاهی باید استاد مربی تمام وقت وجود داشته باشد، گفت: مربیانی می‌خواهیم که به طور کامل وقف دانشجویان بوده تا اهداف این درس عملیاتی شود. نیازمند به روشها و رویکردهای نو در این زمینه هستیم. اساتید گروه معارف باید همه همت و غیرت دینی خود را در زمینه اجرایی شدن این درس به کار بگیرند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش اساتید در تربیت دانشجویان، گفت: در این زمینه باید فعالیت های مدون و با برنامه ای صورت گیرد تا اساتید در تربیت دانشجویان نقش مؤثر و ویژه داشته باشند.

درس دانش خانواده جزو دروس معارف اسلامی دانشگاه است

علی سروری مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استانهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه درس دانش خانواده جزو دروس معارف اسلامی دانشگاه است، گفت: درس دانش خانواده از دروس بسیار مهم برای دانشجویان است و با تدبیری که اندیشیده شده این درس در ترم های اولیه به دانشجویان تدریس خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روش تدریس این درس بسیار حائز اهمیت است و باید اساتید دانشگاه با همفکری بتوانند به بهترین روش برای تدریس دست پیدا کنند.

ایجاد شبکه استاد مربی برای ارتباط مؤثر با دانشجویان

نفیسه فیاض‌بخش مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده نیز در این جلسه به اهداف طرح درس دانش خانواده و مشاوره اشاره کرد و گفت: ارائه مدلی برای تربیت جنسی دانشجویان بر مبنای آموزه‌های دینی، ارتقاء و تعالی درس دانش خانواده و مشاوره و مدیریت کشوری، ایجاد شبکه استاد مربی برای ارتباط مؤثر با دانشجویان، شکوفا کردن استعدادهای بالقوه دانشجویان پس از شناسایی آنها، ارتقاء مبانی فکری و معرفتی دانشجویان ورودی جدید و شناسایی و به کارگیری نیروی توانمند برای تشکیل شبکه دانشجویی اندیشه ورز از میان دانشجویان ورودی فعال و دغدغه مند توسط اساتید دانش خانواده از جمله این اهداف است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043035

وب گردی

وب گردی