دفاتر پیشخوان متعهد به عدم افشای اطلاعات افراد هستند

مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان متعهد به عدم افشای اطلاعات افراد هستندگفت: اگر مشخص شود افشای اطلاعات انجام شده، علیه آن دفتر اقدام قضایی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد منتقمی راد درباره برخورد با دفاتر پیشخوانی که ممکن است اطلاعات افراد را افشا کرده و موجب سودجویی برخی شرکت‌ها با عنوان بیمه سلامت شوند گفت: پیوست حقوقی عدم افشای اطلاعات توسط دفاتر پیشخوان، قبل از اخذ مجوز دفاتر و هنگام انعقاد قرارداد امضا می‌شود. این کار در حال حاضر انجام شده و این تعهد از طرف دفاتر پیشخوان وجود دارد که به هیچ وجه اطلاعات فردی را در اختیار شخص یا شرکتی قرار ندهند.

وی ادامه داد: البته این طور نیست که بانک اطلاعاتی کاملی در اختیار دفاتر پیشخوان باشد و در این دفاتر باید کد ملی افراد وارد شده تا بخشی از اطلاعات او مشخص شود. این موضوع فقط مربوط به سازمان بیمه سلامت نیست و حتی تماس‌هایی با بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز انجام می‌شود و این سازمان هم در حال پیگیری موضوع است.

مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت گفت: گلوگاه‌های مختلفی برای کسب اطلاعات فردی وجود دارد. اطلاعات افراد در سامانه‌های مختلف الکترونیکی ثبت می‌شود و باید توجه کرد که فناوری اطلاعات در کنار حُسن‌های فراوانی که دارد، مشکلاتی نیز ایجاد می‌کند. امکان دارد که فرد در یک مرکز یا دفتر پیشخوان کار کند و اطلاعات افراد را افشا کند، اما باید با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه، میزان این مشکلات را کاهش داد.

منتقمی راد گفت: دفاتر پیشخوان چشم سازمان بیمه سلامت هستند و بخشی از کارهای سازمان بر عهده این دفاتر قرار گرفته است. در نتیجه اگر امانت داری انجام نشود، این امانت پس گرفته شده و برخورد قضایی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043042

وب گردی

وب گردی