کنفرانس ملی فناوری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نوین  انرژی و مواد در واحد تهران جنوب آغاز شد

کنفرانس ملی فناوری های نوین در انرژی و مواد و رویداد استارتاپ ویکند ITEM، از امروز مورخ 22 آبان ماه سال جاری، به مدت سه روز در واحد تهران جنوب برگزار می‌‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد تهران جنوب، کنفرانس ملی فناوری های نوین در انرژی و مواد و رویداد استارتاپ ویکند ITEM، از امروز مورخ 22 آبان ماه سال جاری، به مدت سه روز متوالی با حضور جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، رامین خواجوی رئیس واحد تهران جنوب، حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور، حمیدرضا سیفی رئیس هیئت مدیره کانون سراسری پیمانکاران عمرانی کشور و جمعی از معاونین، مدیران، اساتید، محققان، دانشجویان و فعالان این حوزه در واحد تهران جنوب آغاز به کار کرد.

خواجوی رئیس واحد تهران جنوب صبح امروز در این کنفرانس و رویداد علمی، ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان و تقدیر از دست‌اندرکاران با اشاره به اهمیت برگزاری این رویدادها گفت: هدف از برگزاری این دو رویداد ایجاد فضا و فرصت مناسب برای پژوهشگران بوده تا یافته های پژوهشی خود را ارائه و در مسیر تولید دانش بنیان با رویکرد بهینه سازی و کاهش تلفات انرژی و حل مشکلات اساسی اکتشاف، استحصال و تبدیل مواد قرار دهند.

خواجوی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به سیاست های کلان در سطح دانشگاه آزاد اسلامی و حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم، اظهار داشت: هم اکنون دانشگاه های موفق دنیا وارد مرحله سوم از مراحل رشد خود شده اند. مرحله اول از رشد در دانشگاه ها پرداختن به مباحث آموزشی است. مرحله دوم، حرکت در مسیر پژوهش، یافتن افق های جدید و حرکت بر روی مرزهای دانش است. دانشگاه هایی که به مرحله سوم از رشد وارد شده اند به عنوان دانشگاه های کارآفرین شناخته می شوند، بدین مفهوم که یافته های خود را با ارزش افزوده بسیار بالا وارد بازار می کنند.

رئیس واحد تهران جنوب خاطرنشان کرد: پژوهشگری در حوزه کارآفرینی و تولید دانش بنیان موفق می شود که نیازسنجی دقیقی از بازار داشته باشد و یا متناسب با دانش خود در بازار نیازسازی کند، نکته مهم و اساسی در نیازسنجی و نیازسازی در بازار، توجه به مصرف بهینه انرژی و مواد است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز با مدیریت، تفکر و سیاست گذاری جدید به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم در حرکت است و در جهت حل مسائل جامعه و صنعت گام برداشته است.

در ادامه این کنفرانس، جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی برخی ظرفیت های واحد تهران جنوب اظهار کرد: تهران جنوب اولین واحدی است که در بحث طرح ها و برنامه های جامع دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را با عهده دار شدن برنامه علمی انرژی و مواد آغاز کرد. این رویدادها موجب ایجاد شوق و شور و نشاط در بدنه دانشگاه و دانشجویان می شود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺻﺤیح ﺩﻭ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﻢ ﺻﻨﻌﺖ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ و همجوار شدن این دو بخش در کنار هم از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است که باید در واحد تهران جنوب این مهم را رقم بزنیم و دانشگاه جوار صنعت شعار واحد تهران جنوب قرار گیرد.

حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور، حمیدرضا سیفی، رئیس هیئت مدیره کانون سراسری پیمانکاران عمرانی کشور، دکتر مصطفی عابدی و دکتر علیرضا سرائی از دیگر سخنرانان برجسته این کنفرانس بودند.

گفتنی است؛ کنفرانس ملی فناوری های نوین در انرژی و مواد و رویداد استارتاپ ویکند ITEM از 22 آبان ماه جاری به مدت سه روز، با حضور متخصصان این حوزه در سالن همایش های شهید باکری مجتمع ولیعصر واحد تهران جنوب در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043061

وب گردی

وب گردی