عفونت گوش  منجربه  افت تحصیلی و   کاهش کیفیت  زندگی کودک  می شود

متخصص گوش و حلق و بینی به عفونت گوش کودکان اشاره کرد و گفت: این عارضه می تواند باعث افت کیفیت تحصیلی و زندگی کودک شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهتاب ربانی متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین کنگره اتولوژی، نورواتولوژی و قاعده جمجمه گفت: بیشترین جمعیتی که به دنبال عفونت‌های گوش به متخصصان گوش و حلق و بینی، مراجعه می‌کنند، کودکان هستند.

دبیر اجرایی کنگره اتولوژی، نورواتولوژی و قاعده جمجمه با اشاره به شیوع عفونت‌های گوش در کودکان، افزود: شیوع این عفونت‌ها در کودکان زیر ۵ سال بیشتر مشاهده می‌شود؛ البته شیوع عفونت‌های گوش در کودکان به ساختار گوش کودکان ربط دارد.

این متخصص گوش و حلق و بینی ادامه داد: یکی از علل بروز عفونت‌های گوش در کودکان، سرماخوردگی است؛به طوری که بعد از اینکه کودک دچار سرماخوردگی می‌شود، همزمان و یا با تاخیر دچار گوش درد شده؛ به طوری که پشت پرده گوش دچار التهاب می‌شود و گاهی منجر به پارگی پرده گوش و خروج چرک می‌شود که همین مسئله موجبات نگران والدین را فراهم می‌آورد.

ربانی افزود: مشکلات این قبیل کودکان با مراجعه زودهنگام به پزشک متخصص و پیگیری درمان رفع می‌شود، اما نکته مهم در این بین پیگیری روند درمان عفونت‌های گوش کودکان است که والدین باید دقت کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: درمان نشدن عفونت‌های گوش می‌تواند کودک را در همان سنین دچار کم شنوایی کند که همین عارضه باعث می‌شود کیفیت تحصیلی و زندگی کودک دچار افت شود.

وی ادامه داد: عدم درمان عفونت‌های گوش در کودکی باعث خواهد شد در بزرگسالی تبدیل به عفونت‌های پیچیده و خطرناک شود که گاهی وقت‌ها فقط با جراحی درمان می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043070

وب گردی

وب گردی