شیوه جدید استخدام هیئت علمی در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران از شیوه جدید استخدام اعضای هیات علمی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین حسینی با اشاره به تغییرات آیین‌نامه استخدامی هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: در سال تحصیلی ۸۹-۹۰ همه دانشگاه‌های کشور دارای آیین‌نامه استخدامی هیئت علمی یکپارچه شدند، به همین دلیل سوابق قبلی مربوط به آیین‌نامه‌های گذشته کنار گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه این آیین‌نامه نیاز به اصلاحیه‌هایی داشت، گفت: به دلیل تعدد اصلاحات در آیین‌نامه استخدامی، قرار بر این شد دانشگاه بازنگری دقیقی روی این آیین‌نامه انجام دهد و در ادامه بر مبنای مأموریت و رسالت دانشگاه به مرحله اجرا دربیاید.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: آیین‌نامه جدید برگرفته از آیین‌نامه‌های گذشته دانشگاه تهران بوده؛ اما اصلاحاتی در آن اعمال شده است. آیین‌نامه قبلی در ۱۲۳ ماده بود؛ اما آیین‌نامه جدید در ۷۹ ماده به تصویب رسیده است.

حسینی در ادامه ضمن بیان این مطلب که یکی از اصلاحات در آیین‌نامه جدید مربوط به شیوه‌های استخدامی هیئت علمی است، گفت: در آیین‌نامه‌های قبلی، استخدام تمام‌وقت و استخدام نیمه وقت داشتیم که فرد به جای ۴۰ ساعت در هفته، ۲۰ ساعت پر می‌کرد.

وی در پایان بیان کرد: در آیین‌نامه جدید، استخدام پاره‌وقت اعضای هیئت علمی اضافه شده که ویژه محققان خارجی یا ایرانیانی است که در خارج از کشور هستند و می‌توانند با استناد به این آیین‌نامه برای سه تا چهار ماه در دانشگاه استخدام شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043084

وب گردی

وب گردی