دانشگاه‌ها به خلق فناوری بپردازند تا از چرخه رقابت جهانی حذف نشوند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ما این است که علاوه بر آموزش و پژوهش، به خلق فناوری بپردازند تا از چرخه رقابت جهانی حذف نشوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۶ کشور در دانشگاه شهر کرد گفت: در شرایط کنونی جهان که رقابت‌های سختی بین دانشگاه‌ها جریان دارد، وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ما، این است که علاوه بر آموزش و پژوهش، به خلق فناوری بپردازند تا از چرخه رقابت جهانی حذف نشوند.

در اجلاس شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۶ کشور که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، مسعود برومند با بیان اینکه منطقه ۶ آموزش عالی کشور در مباحث علمی و فنآوری رتبه خوبی دارد، اظهار کرد: بودجه وزارت علوم بیشتر نقش هدایتی دارد و باید مشوقی برای راهبرد مسیر تا رسیدن به توسعه پایدار باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی منطقه 6 باید روی ظرفیت‌های منطقه بیشتر تأکید کنند و پژوهش‌های خود را با محوریت ظرفیت موجود و با تعامل سازنده با پارک های علم و فناوری پیش ببرند.

عبدالساده نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری نیز در این اجلاس با ابراز رضایت از برگزاری این اجلاس در دانشگاه شهرکرد گفت: برخی از مناطق تجربیات خوبی دارند که با در اختیار گذاشتن این تجربیات در این نشست‌ها می‌توان قدم‌های مؤثری در رسیدن به اهداف برداشت.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری در ادامه به توضیح بند «ه» تبصره چهار قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور و «شیوه‌نامه پشتیبانی مالی تأمین، به‌روزآوری و خرید خدمات تجهیزات آزمایشگاهی» و چالش‌های پژوهش و فناوری در منطقه ۶ پرداخت.

سعید کریمی رئیس دانشگاه شهر کرد نیز درباره فعالیت‌‌های پژوهشی در این دانشگاه بیان کرد: دانشگاه شهرکرد نیز مانند دیگر دانشگاه‌های وزارت علوم در زمینه ارتباط با صنعت و ارتباط با مراکز و ادارات و در زمینه کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت مطابق با دستورالعمل‌های وزارت علوم، تمام تلاش خود را انجام داده است.

وی مهمترین دغدغه دانشگاه را نبود بودجه کافی جهت اجرای طرح‌ها و تجهیز آزمایشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: نبود بودجه کافی بر روند عملکرد قسمت‌های مهم دانشگاه تأثیر می‌گذارد و این روند را کند می‌کند.

گفتنی است؛ در این اجلاس ضمن بررسی چالش‌های پژوهش و فناوری در منطقه ۶، معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۶ کشور، نقطه‌نظرات خود را با معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043105

وب گردی

وب گردی