آغاز عملیات ارتش سوریه در محور جنوب شرقی ادلب

منابع محلی از آغاز عملیات ارتش سوریه در محور جنوب شرقی ادلب خبر داده و نوشتند ارتش سوریه بر یک شهر در این منطقه مسلط شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، ارتش سوریه عملیات نظامی جدیدی را در محور جنوب شرقی ادلب به عنوان آخرین پایگاه گروه تروریستی «جبهه النصره» و متحدانش در شمال غرب سوریه آغاز کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این عملیات با مقدمات توپخانه‌ای و هوایی گسترده آغاز شد و یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند بر شهر «لویبده» واقع در شمال شهر «ابودالی» در حومه جنوب شرقی ادلب مسلط شوند.

بر این اساس، هواپیماهای جنگی مشترک سوریه-روسیه حملاتی علیه نقاط پشتیبانی و خطوط امدادی تروریست‌ها انجام دادند و هدف این عملیات جلوگیری از گلوله‌باران مستمر شهرهای آزاد شده از دست ترویست‌ها و گسترده دامنه سیطره ارتش سوریه بر محور جنوب ادلب است.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه پیش‌تر اعلام کرده بود، آزادسازی ادلب زمان زیادی نمی‌برد اما قرار است ابتدا فرصتی به غیرنظامیان برای ترک منطقه داده شود.

ادلب اوایل سال ۲۰۱۵ در نتیجه اتحاد چندین گروه مسلح بزرگ در قالب ائتلافی به نام «جیش الفتح» اشغال شد. این ائتلاف مورد حمایت برخی کشورهای منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه قرار داشت. اکنون دیگر چنین ائتلافی وجود ندارد و گروه‌های مختلف در آن دچار اختلافات شدیدی هستند.

حدود 10 روز پیش، رئیس‌جمهور سوریه پس از پیشروی نیروهای ارتش در شمال این کشور و تحت کنترل گرفتن اکثر مناطق آن، گفت که اگر گزینه سیاسی برای اخراج تروریست‌ها از استان ادلب جواب ندهد، دمشق گزینه نظامی را در پیش خواهد گرفت

کد خبر: 1043117

وب گردی

وب گردی