السیسی در سفر به امارات قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری امضا کرد

رئیس‌جمهور مصر شب گذشته برای یک سفر دو روزه وارد امارات شد و دو کشور قرارداد سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری امضا کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر شب گذشته (چهارشنبه) در رأس هیأتی وارد ابوظبی شد و مورد استقبال «محمد بن زاید» ولی‌عهد این کشور قرار گرفت.

به نوشته ویگاه الامارات نیوز، در بدو ورود «عبدالفتاح السیسی» به ابوظبی، جنگنده‌های اماراتی با پرواز بر فراز کاخ «الوطن» پرچم مصر را با دودهای رنگی ترسیم کردند. همچنین ۲۱ توپ نیز شلیک شد و یگان تشریفات سوار بر اسب او را تا کاخ «الوطن» همراهی کردند.

پس از دیدار دو طرف، «محمد بن زاید» در صفحه توئیتر خود نوشت که مصر و امارات قراردادهای سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۰ میلیارد دلار برای اجرای پروژه‌های «حیاتی» امضاء کرده‌اند. او روابط قاهره و ابوظبی را «راهبردی» و «تاریخی» توصیف کرد و گفت که دو کشور در صدد توسعه روابط در راستای منافع مشترک هستند.

«محمد بن زاید» همچنین در دیدار با السیسی نشان «زاید» به عنوان بالاترین نشان امارات را به گردن او انداخت و در خلال سخنانش گفت که امنیت مصر را به مثابه امنیت امارات می‌داند؛ سخنی که بارها از زبان السیسی جاری شده و به دفعات گفته است که امنیت کشورهای عربی خلیج فارس خط قرمز مصر محسوب می‌شود.

وبگاه روسیا الیوم در این راستا نوشت که سفر السیسی به امارات در شرایطی صورت می‌گیرد که نشانه‌‌هایی از گشایش در بحران قطر که از ژوئن ۲۰۱۷ آغاز شده وجود دارد.

«عبدالخالق عبدالله» تحلیلگر سیاسی اماراتی و از نزدیکان به «محمد بن زاید» نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «به شما مژده می‌دهم که تحولات مهمی برای حل اختلافات در شورای همکاری خلیج (فارس) زودتر از آنچه که تصور می‌کنید، در راه است».

کد خبر: 1043119

وب گردی

وب گردی