جزئیات شرایط داوطلبان در تکمیل ظرفیت آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد

مرحله تکمیل ظرفیت آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ۹۸ آغاز شد و داوطلبانی که در آزمون حاضر بودند براساس شرایط اعلام شده می‌توانند در این مرحله شرکت کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به اینکه بعضی‌ از دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی تقاضای تکمیل ظرفیت در برخی از کد رشته‌محل‌های خود را داشته‌اند، داوطلبانی که در آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ ثبت نام کرده و در جلسه امتحانی حاضر بوده‌ و نمره کل آنها بالاتر از نمره صفر (۰) در هر کد ضریب باشد، براساس ضوابط می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

داوطلبان می‌توانند از امروز پنج‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه تا ۲۶ آبان‌ماه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون در رشته و گرایش مربوط، نسبت به انتخاب کد رشته‌محل‌های مورد علاقه خود از کد رشته‌های امتحانی مندرج در ذیل این اطلاعیه اقدام کنند.

داوطلبان می‌توانند کد رشته‌های جدید برای مرحله تکمیل ظرفیت را از اینجا دریافت کنند.

گزینش نهایی در هر یک‌ از کد رشته‌‌محل‌های تحصیلی‌ اعلام شده در این اطلاعیه، مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌های‌ راهنمای شماره‌ یک و دو آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۳۹۸ انجام‌ خواهد شد.

آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کد رشته‌‌محل‌های‌ تحصیلی‌ بورسیه‌ یا دارای‌ شرایط خاص‌ اعلام‌ شده ‌است، حق‌ انتخاب کد رشته‌محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.

چنانچه‌ هر یک ‌از داوطلبان که ‌فهرست‌ آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته شده‌ نهایی‌ از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان اعلام ‌شده‌ (به‌ غیر از کد رشته‌محل‌های‌ بورسیه‌ و کد رشته‌‌محل‌های‌ دارای‌ شرایط خاص‌ که‌ حق‌ شرکت‌ ندارند) در ردیف‌ پذیرفته‌شدگان‌ هر یک ‌از کد رشته‌‌محل‌های این اطلاعیه قرار گیرند، قبولی‌ قبلی ‌آنها (قبولی‌ اعلام‌ شده‌ قبلی) لغو می‌شود و باید برای‌ ادامه ‌تحصیل‌ به‌ محل‌ قبولی‌ جدید مراجعه‌ کنند.

به‌ پذیرفته‌شدگان‌ تأکید می‌شود در انتخاب کد رشته‌محل‌های مندرج در این اطلاعیه دقت‌ کافی‌ مبذول‌ دارند، در غیر این‌صورت‌ هیچ‌گونه‌ اعتراضی‌ قابل‌ قبول‌ نخواهد بود.

نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته‌محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، در اولین نیمسال تحصیلی ممکن خواهد بود.

در آن‌ دسته‌ از کد رشته‌های‌ امتحانی‌ که‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ آن بیش‌ از یک‌ محل‌ تحصیل‌ باشد، داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل ‌می‌توانند با توجه به مندرجات کارنامه، کد رشته‌‌محل‌های‌ مورد علاقه‌ خود را حداکثر تا ۲۰ کدرشته محل به ترتیب‌ اولویت، انتخاب‌ کنند. هر داوطلب‌ منحصراً مجاز به‌ انتخاب‌ کدرشته‌ تحصیلی‌ خواهد بود که‌ در آزمون کد رشته‌ امتحانی‌ مربوط شرکت‌ کرده‌ باشد.

بر اساس مندرجات دفترچه شماره دو آزمون کارشناسی ارشد، در آن دسته از کد رشته‌محل‌های مربوط به رشته‌های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی که پذیرش دانشجو برای آنها در دوره‌های پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی و مشترک صورت می‌پذیرد، متقاضیان رشته‌های ذیربط در صورتی که واجد سایر شرایط باشند؛ حتی در صورتی که در آزمون عملی یا تشریحی شرکت نکرده باشند نیز می‌توانند نسبت به انتخاب این قبیل کدرشته‌ها اقدام کنند.

ملاک گزینش این رشته‌محل‌ها نمره کل نهایی مندرج در کارنامه مرحله اول داوطلبان در کد ضریب مربوط که بدون لحاظ نمره عملی یا تشریحی است، خواهد بود.

در صورتی که داوطلبی در آزمون عملی یا تشریحی رشته‌های امتحانی دارای آزمون عملی یا تشریحی شرکت نکرده و نسبت به انتخاب این کد رشته‌محل‌ها در دوره های روزانه و شبانه اقدام کند، با اعمال نمره عملی یا تشریحی صفر (۰) در این مرحله گزینش خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043122

وب گردی

وب گردی