جایزه تعالی آموزش علوم پزشکی اعطا می‌شود/ بازنگری آیین‌نامه قطب‌ها

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی از طراحی جایزه تعالی آموزش علوم پزشکی به عنوان جایزه «نامی» در حوزه عملکرد پاسخ‌گویی اجتماعی و آموزشی و جشنواره کشوری استاد نمونه آموزشی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عظیم میرزازاده امروز پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه 98 در مراسم سی‌امین سالگرد تأسیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: همایش‌های آموزش علوم پزشکی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ بسیار مهم هستند؛ به این دلیل که ورود به قرن جدید شمسی محسوب می‌شوند.

وی افزود: بیست‌ودومین همایش آموزش پزشکی که همایش ۱۴۰۰ آموزش پزشکی است روزهای ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و برای حوزه آموزش از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی خاطرنشان کرد: تدوین شیوه‌نامه دانش‌پژوهی آموزشی برای حوزه آموزش علوم پزشکی بسیار مهم بود؛ چراکه این قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها برای وزارت بهداشت اعمال می‌شود. این شیوه‌نامه اکنون معادل‌سازی و در هیئت ممیزه مرکزی تصویب شد؛ به عنوان مثال فرایند آموزشی کشوری که در جشنواره شهید مطهری حائز رتبه می‌شود معادل مقاله با ضریب تأثیر دو پژوهشی است.

وی از تعامل با نهادهای بین‌المللی در حوزه آموزش پزشکی خبر داد و گفت: برای نخستین بار در بیستمین همایش شناسایی رسمی و استفاده از لوگوی انجمن آموزش پزشکی اروپا را کسب کردیم.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی از طراحی جایزه تعالی آموزش علوم پزشکی به عنوان جایزه «نامی» در حوزه عملکرد پاسخگویی اجتماعی آموزشی و جشنواره کشوری استاد نمونه آموزشی خبر داد.

وی در پایان بیان کرد: دومین دوره پایش مراکز مطالعات و توسعه انجام می‌شود و آیین‌نامه قطب‌های علوم پزشکی کشور نیز با نظر استادان بازنگری خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043123

وب گردی

وب گردی