مبادلات علمی بین ایران و چین افزایش یابد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: باید شرایطی فراهم شود تا مبادلات علمی و زیر ساخت های فرهنگی میان ایران و چین افزایش یابد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری که از روز سه شنبه به دعوت وزیر علوم چین به این کشور سفر کرده بود بامداد جمعه پیش از ترک پکن در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه های مشترکی که ایران با چین در زمینه فناوری دارد گفت: این پروژه ها باید توسعه پیدا کند و تعداد دانشجویان ایرانی در چین هم افزایش یابد در این راستا در این سفر علاوه بر امضای چند تفاهم نامه توسط شرکت های ایرانی با بخش خصوصی، یک تفاهم نامه هم با وزارت علوم چین امضا شد.

او گفت: باید کمک کنیم شرکت های ایرانی، هم بتوانند سرمایه گذار جلب کنند و هم پایگاه صادراتی مناسبی در چین داشته باشند.

ستاری در ادامه افزود: سفر خیلی مهمی بود و دستاوردهای زیادی خصوصا برای شرکت های دانش بنیان در حوزه صادرات و افزایش تعداد دانشجویان ایرانی در چین از طریق امضای توافق نامه با مقامات وزارت علوم چین داشت.

معاون علمی رئیس جمهوری افزود: در این سفر امکان تقویت و توسعه روابط علمی ایران با چین فراهم شد چین رشد قابل توجهی در سال های گذشته در حوزه فناوری داشته و همه ما می دانیم این کشور بزودی به قدرت اول دنیا در این زمینه تبدیل می شود.

وی تصریح کرد باید از همین حالا روابط علمی و فناوری را با چین گسترش دهیم تا به توسعه صادرات محصولات فناوری ایران به چین و سرمایه گذاری شرکت ها در زمینه استارتاپ ها منجر شود.

ستاری با اشاره به حضور ۷۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه فناوری های پیشرفته شنجن نیز گفت در این نمایشگاه تعداد زیادی قرارداد با طرف چینی بسته شد دفاتر صادراتی ما در چین که توسط بخش خصوصی تاسیس شده است فعال هستند چین بازار بزرگی برای شرکت های دانش بنیان است.

او گفت: شرایط برای کار کردن با چینی ها فراهم است باید از هم اکنون پل های ارتباطی با چین را بسازیم و شرکت ها و دانشجویان دو کشور بتواند به راحتی با یکدیگر همکاری و کار کنند

سورنا ستاری، معاون علمی ‌و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران با دعوت وزیر علوم چین و با هدف گسترش همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو کشور روز سه شنبه در راس یک هیات بلندپایه علمی، فناوری و دانش بنیان وارد شنجن، قطب فناوری چین در جنوب این کشور شد.

در جریان این سفر، مدیران ۷۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق نیز معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری را همراهی کردند تا تعاملات علمی و فناورانه خود را با شرکت‌های چینی گسترش دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن شرکت و سخنرانی در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی فناوری های پیشرفته شنجن که صبح روز چهارشنبه برگزار شد، در نشست تجاری فناوری شرکت های ایرانی و چینی نیز شرکت کرد.

دیدار با مقامات شنجن و بازدید از نمایشگاه فناوری های پیشرفته این کشور در کنار گفت وگو با نمایندگان شرکت های فناور ایرانی از دیگر برنامه های معاون علمی رئیس جمهوری در جریان سفر به شنجن بود.

ستاری صبح روز پنجشنبه با وزیر علوم چین نیز دیدار و گفت وگو کرد بازدید از چند مرکز فناوری و دیدار با وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین از دیگر برنامه های معاون علمی رئیس جمهوری در سفر به چین بود.

دیدار با جامعه علمی ایرانیان مقیم چین از دیگر برنامه های ستاری در سفر به چین بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043149

وب گردی

وب گردی