ضرر اپل از آیفون های تقلبی

اپل در میان شرکت های بزرگ بیشترین آسیب را از مدل های تقلبی دیده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در بازار مدل های تقلبی گوشی های هوشمند متعلق به شرکت های مشهور به فروش می رسد. این مدل های جعلی ، که به عنوان ماکت نیز شناخته می شوند ، همچنان به شرکت ها ضرر می رسانند. در این میان اپل یکی از شرکت هایی است که بیشترین آسیب را متحمل شده است. مدل های جعلی آیفون برای این شرکت مشکل ساز شده است. میزان ضرر اپل از این محصولات اعلام شد.

مدل های جعلی آیفون همچنان به اپل آسیب می رسانند

دادستانی ایالت کالیفرنیای جنوبی ایالات متحده اعلام کرد حداقل 14 نفر در برنامه جعلی آیفون و آی پد در چین مشارکت دارند. کلاهبرداران ، مدل های جعلی آیفون را به بهانه نقص فنی به فروشگاه های اپل عودت می دهند. خدمات پس از فروش اپل نیز مدل های تقلبی را با مدل واقعی جایگرین و به آنها پس می دهد. کلاهبرداران کالاهای تقلبی را از چین خریداری می کنند و آنها را در آمریکا با محصولات اصلی جایگزین می کنند و آنها را به چین باز می گردانند و به فروش می رسانند.

بر اساس بررسی مسئولان این ایالت تعداد این محصولات تقلبی جایگزین شده با مدل های اصلی 10.000 دستگاه است. این برنامه کلاهبرداری در کل بیش از 6.1 میلیون دلار به اپل آسیب رسانده است.

رابرت برور ، وکیل آمریکایی گفت ، « اگرچه مقدار قابل توجهی ضرر مالی رخ داده است ،اما این پرونده موارد مهمتری را نسبت به پول در بر می گیرد. تولید کالاهای تقلبی و تلاش برای جعل محصولات شرکت های آمریکایی اساساً به بازار آسیب می رساند. دادستانی آمریکایی متعهد است که از آسیب رسیدن به مصرف کنندگان جلوگیری کند.»

مقامات دریافتند که آنها سه برادر در سن 30 ، 31 و 33 سال هستند و اعلام کردند که در عملیاتی در اوایل روز گذشته دستگیر شده اند. در اوایل سال جاری ، نیز اعلام شد که یک زن و شوهر بیش از یک میلیون دلار از این راه درآمد کسب کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043162

وب گردی

وب گردی