پیامبر (ص) آموزگار ایستادگی در مقابل ظلم است

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در جشن بزرگ «یاران صلوات» گفت: پیامبر اکرم(ص) به ما حقوق بشر و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم را آموخت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، جشن بزرگ «یاران صلوات» همزمان با فرارسیدن میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص)، با همکاری بنیاد صلوات، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و ... با حضور آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد شجاعی موسس و مدیرعامل موسسه منتظران منجی و ۱۷۰۰ مهمان خارجی و داخلی شب گذشته پنجشنبه ۲۳ آبان در سالن اجلاس‌ سران برگزار شد.

هویت ملت ایران محبت به محمد و آل محمد است

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم با بیان این‌که صلوات در فرهنگ اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: براساس آموزه‌های دینی تمام نظام آفرینش بر نبی اکرم(ص) صلوات می‌فرستند.

اراکی افزود: صلوات به معنای بالا بردن است و خداوند متعال می‌فرماید همه آفرینش بر محمد و آل محمد صلوات می‌فرستند، شما مؤمنان نیز صلوات بفرستید.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فراز «وسلموا تسلیما» گفت: این فراز به معنای تسلیم شدن در برابر محمد و آل محمد است. چرا که نتیجه تسلیم و پیروی از محمد و آل محمد، نزول نعمت‌های الهی است.

وی گفت: براساس روایات، هیچ ذکری برای حاجت گرفتن همانند صلوات بر محمد و آل محمد، اثر بخش‌تر نیست.

اراکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ملت ایران مورد توجه اهل‌بیت(ع) قرار گرفته‌اند، گفت: اکثر مفسران گفته‌اند آیه «ای کسانی که ایمان آوردید اگر شما از دین خدا بازگردید، خدا در آینده قومی را می‌آورد که خدا آن‌ها را دوست دارد و آن‌ها نیز خدا را دوست دارند.» درباره ایرانیان نازل شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: هویت ما ایرانیان عشق بر محمد و آل محمد است. هویت، ملیت و شخصیت ایرانیان عشق محمد و آل محمد است. ما عاشق محمد و آل محمد هستیم چون معشوق و محبوب خداوند متعال هستند.

وی تصریح کرد: هویت تمام جامعه اسلامی هویت محبت محمد و آل محمد است. هویت هر فردی را معشوق آن تعیین می‌کند و معشوق ما جز خدا و مجمد و آل محمد نیست.

پیامبر اکرم(ص) آموزگار حقوق بشر و ایستادگی در مقابل ظلم است

حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: خاتم الانبیا در بین مردم بود؛ او آمده بود تا ما را تعلیم دهد. برای همین امشب را جشن می‌گیریم. امشب، شب بزرگی است. امشب دنیا تشنه آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) است اما اگر می‌خواهید آموزه‌های پیامبر را خالصانه درک کنید، باید بدانید پیامبر حقوق کودک را درست در زمانی که کودکان را زنده به گور می‌کردند و هیچ حق و حقوقی برای آن‌ها قائل نبودند، به ما هدیه داد. پیامبر(ص) برای کودکان حقوق در نظر گرفت. همچنین پیامبر اکرم(ص) به ما حقوق همسایه و حقوق زن را زمانی که برای زنان هیچ حقوقی قائل نبودند، آموخت.

وی افزود: از همه مهم‌تر اینکه پیامبر اکرم(ص) به ما حقوق بشر را آموخت. حقوق بشری که در آن ناموس، جان و مال مردم در امان است. نه مثل کسانی که با ادعای حقوق بشر به مال و جان مردم تجاوز می‌کنند.

امرودی تصریح کرد: امشب که وجود نازنین پیامبر(ص) پا به عرصه گذاشته است را جشن می‌گیریم. همان پیامبر احمدی که به ما مهربانی و عشق ورزیدن آموخت. به ما آموخت در مقابل ظلم و ستم و استبداد تا پای جان باید بایستیم. پیام صلوات و پیام عشق ما به پیامبر این است که در مقابل هر ظلم و استبدادی تا پای جان خواهیم ایستاد.

وحدت تنها گزینه پیش روی مسلمانان است

در ادامه این مراسم احمد جونز، تازه مسلمان ایرلندی، پیامبر(ص) را عامل جذب خود به دین مبین اسلام معرفی کرد و گفت: حضرت محمد(ص) یگانه قهرمان وحدت هستند. ایشان توانستند به وسیله گروه‌های مختلف قبایل، یک نظام مسنجم ایجاد کرده و آن‌ها را به اتحاد برسانند.

جونز با تأکید بر این‌که وحدت امر الهی است، تصریح کرد: ما گزینه‌ای جز وحدت نداریم. آیات قرآن نیز نسبت به این موضوع تأکیدات فراوانی دارند.

وی افزود: باید در ایامی که دشمنان علیه اسلام از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کنند، اتحاد داشته و علیه آن‌ها متحد شویم.

این جوان تازه مسلمان، وظیفه تک تک مسلمانان را اتحاد با سایر مسلمانان دانست و گفت: باید به دنبال وحدت باشیم.

وی در ادامه سخنان خود بر اهمیت حمایت از غزه اشاره کرد و اذعان داشت: باید درد مردم غزه را بدانیم. باید درد برادران و خواهرانمان را بدانیم. ما موظف هستیم در برابر ظلم و ستم مستکبرین ایستادگی کنیم. باید براساس قرآن از مردم حمایت کنیم.

جونز گفت: در این زمان، وحدت اسلام تنها گزینه است. باید شرایط کشورهای دیگر را درک کنیم. به فلسطین کمک کنیم.

در این مراسم گروه سرود «سفیر عشق»، گروه موسیقی «آوای فروردین» و همچنین محمد معتمدی خواننده به اجرای هنری پرداختند.

در پایان مراسم با حضور آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و نمایندگان برخی از کشورها، مقداری از خاک این کشورها پای گلدان درخت سرو به عنوان نماد مقاومت ریخته شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043193

وب گردی

وب گردی