مراقب  پیامک‌های کلاهبرداران درباره سهمیه بنزین و طرح معیشتی دولت باشید

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: با توجه اجرای طرح حمایت معیشتی دولت و سهمیه بندی بنزین، این احتمال وجود دارد که افراد سودجو و مجرمان بخواهند با ارسال پیامک یا ارسال پیام در شبکه های اجتماعی شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت کرده یا از آنان کلاهبرداری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،‌ در این شیوه کلاهبرداران اقدام به ارسال پیام‌ با موضوع هایی نظیر «ثبت نام برای طرح معیشتی»، «ثبت نام سهمیه یا کارت سوخت»، «افزایش سهمیه سوخت مسافربرهای اینترنتی» و ... کرده و در آن با قرار دادن لینکی از کاربران می‌خواهند که وارد یک سامانه شود.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا در همین ارتباط افزود : با توجه اجرای طرح حمایت معیشتی دولت و سهمیه بندی بنزین، این احتمال وجود دارد که افراد سودجو و مجرمان بخواهند با ارسال پیامک یا ارسال پیام در شبکه های اجتماعی شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت کرده یا از آنان کلاهبرداری کنند.

شب گذشته از سوی دولت طرح سهمیه بندی سوخت خودروها اعلام شد و این طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه صادر شد.

دولت با وجود داشتن مجوز قانونی در ۶ سال گذشته تنها ۲ بار اصلاح قیمت بنزین را انجام داد و منابع حاصل ازآن نیز عمدتا صرف حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شد.

شرط رئیس جمهوری برای اجرای طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت بنزین این بود که حتما همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین عینا به مردم بازگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043199

وب گردی

وب گردی