لزوم فرهنگ سازی، اهتمام بر کرامت انسانی و افزایش اعتماد به نفس در مدارس سما

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و امور استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از سیاست‌های دانشگاه گام برداشتن در زمینه فرهنگ سازی، اهتمام بر کرامت انسانی، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس انسانی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی سروری مجد رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در نشست صمیمی معلمان و مربیان مدارس سمای مشهد ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: در قبال تربیت و پرورش فرزندان این مرز و بوم مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه امروزه، با مشکلات تغییرات رفتاری از جمله کاهش عزت نفس، کرامت انسانی و اعتماد به‌نفس در بین دانشجویان روبرو است، اظهار داشت: برای حل این معظل ما نمی‌توانیم از دانشگاه شروع کنیم، چراکه فرایند تغییر رفتار و شخصیت سازی، اخلاق و خلاقیت یک فرد در مدارس اتفاق می افتد و نیز به خانواده مربوط می شود.

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هدف از برپایی این نشست های صمیمی، استفاده از تجربیات معلمان و مربیان دلسوزو همچنین انتقال آنهاست تا بتوانیم جهت حل این مسائل گامی جدی برداریم.

در ادامه این نشست خانم مهدوی مدیر دبستان دخترانه سما ۶ به ارائه گزارشی از راهکارهای نحوه آموزش پرداخت و گفت: اجرای طرح توانمندسازی معلمان در قرآن بر اساس الگوی دارالقرآن کریم سما مشهد، تفکیک الگوی تدریس قرآن کریم برای معلم های پایه اول و دوم و سوم، حذف لحن عربی از دوره دبستان، ارائه نرم افزارهای آموزشی، آموزش ارائه طرح درس، نحوه تدریس محتوای آموزشی در دوره‌های توانمندسازی، ارزیابی قرآنی از کتب آموزش پرورش، تشکیل شوراهای قرآنی در مدارس و یکسان سازی روش تدریس در پایه اول دوم سوم با یک الگوی خاص از جمله راهکارهای آموزش در مدارس سماست.

وی برگزاری مسابقات قرآنی، تقدیر و تشکر در مسابقات قرآنی، اجرای ورک شاپ های قرآنی پدر با کودک، مادر با کودک و اجرای بازی های قرآنی، ارائه پیام های قرآنی هر هفته توسط مربیان، برگزاری جلسات انس با قرآن بعد از ساعت مدرسه، برگزاری جشنواره های قرآنی، برپایی نمایشگاه آثار قرآنی و برگزاری نمایشنامه های قرآنی از دیگر راهکارهای آموزشی برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043203

وب گردی

وب گردی