پوتین: کارهای زیادی در ادلب مانده است که باید انجام دهیم

رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست «بریکس» تاکید کرد که کارهای زیادی در ادلب در شمال غرب سوریه باقی مانده است که باید انجام شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست سران عضو سازمان بریکس در برزیل به خبرنگاران گفت: مسکو احساس می‌کند هنوز کارهای زیادی در منطقه ادلب، که تحت کنترل شبه نظامیان و معارضان سوری است، باید انجام شود.

وی تاکید کرد که روسیه امیدوار است روند صلح ژنو درباره سوریه موفق عمل کند.

پوتین همچنین درباره تحویل سامانه موشکی اس-400 به هند نیز گفت: مسکو طبق برنامه زمانبندی این سامانه «زمین به هوا» را به دهلی نو تحویل خواهد داد.

دولت هند سال گذشته توافق خرید سامانه اس-400 از روسیه را امضا کرده است هرچند که دولت آمریکا فشار زیادی روی دهلی نو وارد کرده است تا این توافق لغو شود. با این حال دولت هند تاکید کرده است که خرید این سامانه موشکی باعث تقویت سیستم دفاع هوایی این کشور خواهد شد.

پوتین درباره نگرانیها در زمینه به تاخیر افتادن تحویل سامانه اس-400 به هند افزود: «همکاران هندی ما هیچ درخواستی درباره تسریع در فرایند تحویل نداشته‌اند. همه چیز خوب است و طبق برنامه پیش میرود.»

اعضای بریکس متشکل از پنج کشور روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی از فعالان تاثیرگذار و تعیین کننده گروه 20 به شمار می روند که نشست آنها روز چهارشنبه و پنج شنبه در برازیلیا پایتخت برزیل برگزار شده است.

کد خبر: 1043229

وب گردی

وب گردی