هوش مصنوعی به کمک بیماران مبتلا به صرع آمد

محققان توانستند با استفاده از هوش مصنوعی سیستم پیش‌بینی تشنج را در بیماری صرع و با دقت پیش‌بینی بسیار بالا پیاده سازی کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان توانستند سیستم هوش مصنوعی را طراحی کنند که صدمات ناشی از بیماری صرع را با دقت 99.6درصد پیش بینی می‌کند.

این سیستم پیش بینی حتی می‌تواند این کار را تا یک ساعت قبل از وقوع حملات تخمین بزند و همین پیش‌بینی به افراد این فرصت را می‌دهد تا با مصرف دارو آماده حمله این بیماری باشند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر حدود 50 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به صرع هستند و 70درصد از این بیماران می توانند تشنج خود را با دارو کنترل کنند.

این سیستم با دقتی که در پیش بینی دارد، به عنوان جهشی اساسی در سیستم‌های این‌چنینی به‌حساب می‌آید.

روش های دیگر فعالیت مغز را با آزمایش EEG (الکتروانسفالوگرام) تجزیه و تحلیل می‌کنند و بعد از آن یک مدل پیش بینی می کنند. روش جدید هر دو مورد را به طور هم زمان با کمک یک الگوریتم یادگیری عمیق که فعالیت مغز را کنترل کرده و روش دیگری که می تواند روشن شدن کانال های الکتریکی را در هنگام تشنج پیش بینی کند، انجام می‌دهد.

این تیم اکنون در حال کار روی یک تراشه سفارشی است که می تواند به پردازش الگوریتم های لازم کمک کند و می تواند نویدهایی برای بیماران مبتلا به صرع همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043230

وب گردی

وب گردی