رشد ۵۴ درصدی به‌کارگیری بانوان هیئت علمی در دانشگاه علامه

مشاور رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در امور زنان و خانواده از رشد ۵۴ درصدی به‌کارگیری بانوان عضو هیئت علمی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علامه طباطبایی، هدی غفاری با اشاره به وضعیت اعضای هیئت علمی دانشگاه، گفت: در حال حاضر ۴۲۵ عضو هیئت علمی مرد و ۱۰۷ عضو هیئت علمی زن مشغول به فعالیت هستند که از سال ۹۲-۹۱ هیئت‌های علمی زن با نرخ رشد ۵۴ درصد از ۷۰ نفر به ۱۰۷ نفر افزایش یافته‌اند.

مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده ادامه داد: دانشکده‌های ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی با ۳۷ عضو، روانشناسی و علوم تربیتی با ۲۰ عضو و علوم اجتماعی با ۱۵ عضو هیئت علمی جزو برترین دانشکده‌های دانشگاه در جذب هیئت علمی زن هستند.

غفاری همچنین تصریح کرد: ۲۵ نفر از اعضای هیئت علمی زن دارای سمت‌های مدیریتی هستند که این تعداد معادل ۱۹ درصد کل بانوان عضو هیئت علمی است و بیشترین آنها در حوزه آموزش مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به جایگاه مطلوب دانشگاه علامه طباطبائی از حیث جذب اعضای هیئت علمی در بین دانشگاه ‌های سطح یک کشور، افزود: تحقق ایجاد فرصت‌های عادلانه در نظام سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریتی آموزشی، افزایش مشارکت زنان در توسعه علمی کشور و در نهایت ارتقای کیفیت زندگی زنان دانشگاهی از مهمترین اهداف مشاوران و مراکز پژوهشی دانشگاه است.

مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده اظهار کرد: در دانشگاه علامه طباطبائی برای بهره‌مندی بانوان از فرصت‌های مطالعاتی هیچ گونه شرایط تبعیض‌آمیزی وجود ندارد و همانگونه که مردان عضو هیئت علمی از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند، در تلاش هستیم که زنان نیز از همان شرایط و تسهیلات برخوردار شوند.

وی مشارکت در برگزاری دوره‌های متعدد برای دانشجویان دختر در زمینه مهارت‌افزایی متناسب با نیازهای دانشجویان، تهیه بانک اطلاعاتی از زنانی که متصدی پست‌های مدیریتی در دانشگاه بوده‌اند و زنان موفقی که برای دانشگاه افتخار کسب کرده‌اند، حضور در سراهای دانشجویی دختران و تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی خوابگاهی و همچنین مشارکت در تهیه طرح اعتلای شأن فرهنگی دانشجویان با تاکید بر تقویت مولفه‌های فرهنگ عفاف و حجاب را مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه توانمندسازی بانوان عضو هیئت علمی، اداری و دانشجویان دختر دانشگاه ذکر کرد.

غفاری در پایان تاسیس سرای دختران دانشجو، یکسان‌سازی اعطای تسهیلات به زنان دانشگاهی، برنامه‌ریزی در جهت ارتقای سلامت و گسترش فرهنگ ورزش در میان بانوان دانشگاهی و دانشجویان دختر، برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی و همچنین برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای زنان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری را از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای بالا بردن سطح مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043260

وب گردی

وب گردی