پویایی محیط‌های دانشگاهی به فعالیت‌های علمی دانشجویان وابسته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشگاه موفق در عرصه حاضر، دانشگاهی است که کارآفرین و نوآور باشد و بتواند به نیازهای جامعه پاسخ بدهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در جمع دانشجویان واحد هیدج با اظهار خرسندی از حضور در جمع دانشجویان اظهار کرد: دانشجو و جوان به دلیل روحیات جوانی ذاتا مطالبه گر و پرسشگر است و انتظار این است دانشجویان روحیه و رسالت مطالبه گری شان را تقویت نمایند.

وی افزود: پویایی و تکاپوی دانشگاه ها ومحیط های دانشگاهی به تحرک دانشجویان بستگی دارد و محیط های دانشجویی نباید پویایی و سرزندگی شان کم رنگ شود و سنگ اندازی در فعالیت های قانونی و ضابطه مند دانشجویی خط قرمز مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: از قشر دانشجو انتظار این است که با حضور مسئولانه و دغدغه مند در فعالیت های دانشگاه ها شرکت نمایند و تحولات و فعالیت ها را رصد نموده ودر صورت نیاز به مسئولان تذکر دهند.

فیروزفر در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تحولات در دانشگاه ها و نظام آموزش عالی اشاره کرد و گفت : با تغییر در رویکردها در نظام آموزش عالی « کارآفرینی» و « مهارت آموزی» جایگزین « آموزش و پژوهش» خواهد شد و آموزش و پژوهش تنها بخشی از اهداف آموزش عالی خواهد بود.

وی ادامه داد: با نگاه به همین تحولات در نظام آموزش عالی مهارت آموزی در دانشگاه های امروزی از ملزومات است و تحول در دانشگاه ها مبتنی بر کارآفرینی و نوآوری و مهارت آموزی خواهد بود.

گفتنی است، در این نشست دانشجویان واحد هیدج به طرح موضوعات دانشجویی و دانشگاه و مطالبات خود از مسئولان دانشگاه پرداختند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043264

وب گردی

وب گردی