استقرار اتوبوس ویژه بی‌خانمان‌ها در تهران/کارتن‌خواب‌ها را معرفی کنید

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی از استقرار اتوبوس ویژه بی‌خانمان‌ها در تهران خبر داد و گفت: تیم‌های ویژه برای شناسایی کارتن خواب‌ها تشکیل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدمالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، درباره تمهیدات این سازمان جهت خدمت‌رسانی به افراد بی‌خانمان با توجه به کاهش محسوس دمای هوا از روز گذشته گفت: وجود دارد همچنین از شب گذشته افزایش پذیرش داشته‌ایم و تنها نگرانی‌مان این است که در برخی از نقاط تهران متوجه افراد بی‌خانمان نشویم.

وی گفت: در صورتی که شهروندان متوجه حضور افراد بی‌خانمان شدند با شماره 137 تماس بگیرند تا ما اقدامات لازم را جهت انتقال آنها به گرمخانه‌ها انجام دهیم.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: تعداد گشت‌های سازمان جهت شناسایی و انتقال افراد بی‌خانمان افزایش یافته و 2 برابر شده است و آمار آن از 15 تا 20 گشت به 40 واحد گشت رسیده است.

حسینی گفت: جهت شناسایی افراد بی‌خانمان و انتقال آنها در برخی از مناطق تهران از جمله دره فرحزاد و اسلام‌آباد چالش داریم که طی تفاهم با بخش غیردولتی و سمن‌ها تیم ویژه‌ای تشکیل شده است تا این افراد را شناسایی و به مراکز انتقال دهیم و این نخستین بار است که مأموریت راهبردی و عملیات میدانی را به سمن‌ها سپرده‌ایم.

وی گفت: تیم‌های ویژه در منطقه هرندی، شوش، خولازیر، دره‌فرحزاد و اسلام‌آباد مستقر شده‌اند تا در پاتوق بی‌خانمان‌ها حضور و اگر این افراد به گرمخانه‌ها نیامده‌اند اقدامات لازم را جهت نجات جان آنها انجام دهیم.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی افزود: این تیم‌ها تلاش می‌کنند که غذای گرم و پتو و لباس را به افراد بی‌خانمان که به گرمخانه نمی‌آیند برسانند چرا که برخی از این افراد به دلیل اینکه مصرف کننده شدید موادمخدر هستند تمایل به حضور در گرمخانه ندارند.

حسینی گفت:‌ از 15 آ‌بان همه گرمخانه پایتخت شبانه‌روزی شده و مشکل پذیرش افراد بی‌خانمان نداریم همچنین اتوبوس‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم که به صورت سیار اسکان بی‌خانمان‌ها را انجام دهند که این اتوبوس‌ها بیشتر در 5 منطقه که دچار چالش هستیم استقرار می‌یابد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1043266

وب گردی

وب گردی