مجموعه کنترل هوشمند اقلیم گلخانه و مرغداری تولید شد

یک شرکت دانش بنیان توانست با حمایت‌های صندوق نوآوری وشکوفایی، مجموعه کنترل هوشمند اقلیم گلخانه و مرغداری را تولید و روانه بازار کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، عقیل کشیر، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول با فعالیت در بخش لوازم و تجهیزات اتوماسیون گلخانه، اتوماسیون مرغداری، اتوماسیون پالایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی و... با همکاری چند نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی در رابطه با محصول تولید شده در این شرکت عنوان کرد: محصول تولیدی ما، مجموعه کنترل هوشمند اقلیم گلخانه و مرغداری است. به بیان دیگر شرکت ما، دو محصول مانیتورینگ برنامه پذیر برای مدیریت و نظارت آنلاین سالن‌های گلخانه و مانیتورینگ برنامه پذیر آنلاین برای مشاهده کل سالن‌های پرورش مرغداری‌ها را روانه بازار کرده است.

کشیر ادامه داد: از جمله مزایای مانیتورینگ برنامه‌پذیر آنلاین برای مشاهده کل سالن‌های پرورش، می‌توان به ارتباط بی سیم با اتاق مانیتورینگ و سرور، نمایش نموداری رشد بر روی سرور، نمایش وزن بر روی موبایل و... اشاره کرد. علاوه بر این افزایش سوددهی سالن و کاهش هزینه‌ها، کاهش شدید مصرف دانه، کاهش مصرف دارو، کاهش تلفات، جلوگیری از شوک دمایی جوجه و... نیز از جمله کاربردهای این دستگاه است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، تصریح کرد: این دستگاه قابلیت این را دارد که پارامترهای محیطی مانند دما، رطوبت، منواکسید، متان و... را در اتاق مانیتورینگ مزرعه پرورش به نمایش بگذارد و اگر هر یک از این پارامترها از حد تعریف شده خود دچار تغییر شوند، آژیر در محوطه به صدا درآمده و به سرعت با صاحب مزرعه تماس تلفنی برقرار کرده و پیامکی حاوی اطلاعات محیطی برای وی ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به کاربردی بودن تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: با توجه به کمک‌های شایسته صندوق، با اینکه مراحل مستندات سازی زمان‌بر بود اما این تسهیلات برای این مجموعه، کاربردی بود و تولید این دستگاه توانسته است موجب اشتغال مستقیم 10 نفر در این مجموعه شود.

کشیر ادامه داد: تسهیلات صندوق به شرکت کمک کرد تا با ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر در رابطه با نیازهای مشابه وارد مذاکره و قرارداد شویم.

وی با اشاره به کارکردها و مزایای این دستگاه، بازار هدف و مصرف کنندگان نهایی آن را کشاورزان و مرغداران در سراسر کشور دانست و در رابطه با قابلیت رقابتی این محصول گفت: محصول تولید شده در شرکت ما از نظر کیفیت و قیمت با نمونه‌های مشابه خارجی خود قابل رقابت است، از این رو به فکر توسعه بازار این دستگاه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043270

وب گردی

وب گردی