حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های مقاومت در غزه علی‌رغم آتش‌بس

علی‌رغم آنکه پنج‌شنبه هفته گذشته با میانجی‌گری مصر میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین آتش‌بس برقرار شد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین پایگاه مقاومت در شمال و غرب نوار غزه را هدف گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (شنبه) با هشت موشک پایگاه‌های مقاومت و نیز پایگاه‌های پلیس در نوار غزه (وابسته به حماس) را هدف گرفت.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، جنگنده‌های صهیونیستی به پایگاه «عسقلان» در غرب «بیت‌لاهیا» در شمال نوار غزه، پایگاه «حطین» در بیت‌لاهیا به علاوه پایگاه‌های دریایی در «سودانیه» واقع در غرب غزه حمله کردند.

در ادامه این گزارش آمده، حملات مذکور خسارت جانی نداشت اما خسارت‌های مادی بر جای گذاشت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد، این حملات در پاسخ به شلیک دو راکت از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

رژیم صهیونیستی بامداد جمعه مواضع گروه‌های مقاومت را در غزه هدف قرار داد.

درگیری‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی در هفته گذشته پس از آن آغاز شد که این رژیم سه‌شنبه (۲۱ آبان ماه) با هدف ترور فرماندهان جهاد اسلامی دو حمله جداگانه به غزه و دمشق داشت، در حمله به غزه منزل «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی به همراه همسرش به شهادت رسید. در حمله دوم به دمشق «اکرم العجوری» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی که هدف این ترور بود آسیبی ندید اما پسرش «معاذ» شهید شد.

شلیک ۴۰۰ موشک و راکت از غزه طی دو روز

مقاومت در پاسخ به این جنایت رژیم صهیونیستی صدها راکت و موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد؛ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ۴۰۰ راکت و موشک به سمت فلسطین اشغالی در این دو روز شلیک شد.

سرانجام رژیم صهیونیستی به شروط مقاومت برای آتش‌بس از جمله توقف ترور سران مقاومت، توقف تیراندازی به سمت مشارکت‌کنندگان در راهپیمایی بازگشت ورفع محاصره غزه تن داد و این آتش‌بس پنجشنبه با میانجی‌گری مصر برقرار شد.

کد خبر: 1043271

وب گردی

وب گردی