تلاش دانشگاه آزادی‌ها برای شکستن انحصار وزارت علوم در بخش ورزش

یکی از مهمترین مسئله‌های ورزش دانشگاهی کشور این است که بار ورزش دانشجویی کشور بر دوش دانشگاه آزاداسلامی است اما تمام تصمیمات توسط نمایندگان وزارت علوم اتخاذ می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مدت هاست این بحث در محافل ورزش دانشگاهی مطرح است که چرا وقتی تمام هزینه های ورزش دانشگاهی کشور را دانشگاه آزاد اسلامی می پردازد، انحصار تصمیم گیری در این حوزه باید با وزارت علوم باشد؟ چرا وقتی دانشگاه آزاد تنها دانشگاهی است که در سراسر کشور لیگ منظم ورزش دانشگاهی دارد و در مسابقات لیگ حرفه ای کشور تیمداری می کند، انحصار تصمیم گیری در این حوزه به وزارت علوم سپرده شده است؟ چگونه می شود که بدنه تمام تیم های اعزامی دانشجوی کشور به مسابقات برون مرزی را دانشگاه آزاد تشکیل می دهد اما وزارت علوم سرمربیان را از بین نفراتی انتخاب می کند که هیچ شناختی از آن دانشجویان ندارند؟

در همین زمینه تلاش های بسیار اثربخشی برای شکست این حصر ورزشی برداشته شده است که این دوشنبه می تواند به بار بنشیند. این دوشنبه برای نخستین بار مجمع انتخاباتی هیات ورزش های دانشگاهی استان تهران برگزار می شود که بر خلاف دفعات قبل، نامزدهایش از پیش رای ندارند و باید در یک فضای دموکراتیک با رقبای دیگری به رقابت بپردازند.

حسن علیپور، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در این انتخابات در همین مورد به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: روز دوشنبه برای نخستین بار این انتخابات در تهران با حضور نامزدهایی برگزار می شود که قرار است با نامزد وزارت علوم رقابت کنند. تا پیش از این انتخابات بین نامزدهای وزارت علوم برگزار می شد اما با اعتراض جدی بدنه ورزش دانشجویی کشور سرانجام این قفل شکست و حالا پنج نامزد می توانند در این انتخابات با هم به رقابت بپردازند.

وی تاکید کرد: دلیل انتخاب بنده از سوی دانشگاه آزاد این بود که هم در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده ام و هم اینکه سوابق اجرایی مدیریت ورزش دارم. سوابق بنده طوری بود که از سوی دانشگاه آزاد به عنوان نامزد شرکت در این انتخابات برگزیده شدم.

مدیر ورزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در ادامه افزود: 2 نامزد به نفع دانشگاه آزاد اسلامی کنار کشیده اند و احتمالا یک نامزد دیگر هم کنار بکشد. امید داریم بتوانیم با پیروزی در این انتخابات این هیئت را از خمودگی در بیاوریم و به سبک دانشگاه آزاد برنامه های فعال تری را دنبال کنیم. برنامه بنده این است که با کمک دیگر استان ها یک المپیاد ورزش دانشگاهی را در سطح استان و کشور برگزار کنیم تا نفرات اعزامی به مسابقات فیزو از دل این رقابت ها انتخاب شوند.

عضو هیئت رئیسه شطرنج استان تهران در ادامه تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک الگوی مناسب برای توسعه ورزش دانشگاهی است. تنها دانشگاهی هستیم که واقعا در سطح استانی و کشوری لیگ پویا و جذاب ورزشی برگزار می کنیم تنها دانشگاهی هستیم که در لیگ های کشوری و در سطح ورزش حرفه ای کشور نه تنها تیمداری می کنیم بلکه به مقام و عنوان هم می رسیم. بدنه اصلی تمام کاروان های اعزامی به مسابقات فیزو از آن دانشگاه آزاد است. وقتش رسیده تا این الگوی مدیریتی در سطح کشوری رواج پیدا کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043272

وب گردی

وب گردی