3 میلیون کودک کار در کشور وجود دارد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از وجود 3 میلیون کودک کار در کشور خبر داد و تاکید کرد: نباید اجازه داد چنین سرمایه‌ای در مسیر تکدی‌گری و کارهای سبک در کلانشهرهایی مثل تهران آن‌ هم به دست باندهای مخوف سوء‌استفاده‌گر مورد ظلم و تباهی قرار بگیرند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، علی عسکری در حاشیه برگزاری همایش هویت ایرانی و اسلامی کودکان که در قزوین در حال برگزاری است گفت: هویت یک امر مهم و تعیین‌کننده از منظر نظام آموزشی و مورد تأکید مقام معظم رهبری است. این مطلب با عنوان هویت ایرانی و اسلامی سال‌هاست به عنوان یک راهبرد در سر فصل برنامه‌ها و کتاب‌های درسی و آموزش‌های عمومی مدارس قرار دارد و یکی از رسالت‌های خطیر معلمان دلسوز کشور و نظام است هر چند که موانعی در مسیر انجام این وظیفه خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: از جمله موانعی که امروز در انجام این مهم در حوزه کودکان و نوجوانان وجود دارد نابه‌سامانی اقتصادی و در نتیجه پیدایش کودکان کار است که بازماندگان از تحصیل را بیشتر کرده است. در خبرها می‌خواندم که شبکه یاری کودکان کار آمار کودکان کار را تا سه میلیون نفر تخمین زده که نفس این معضل زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و غفلت از آن آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی غیرقابل جبرانی را باعث می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: مردم و مسئولان کشور و نظام می‌دانند که این عزیزان از سرمایه‌های مهم و ملی ما محسوب می‌شوند و سرمایه انسانی با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و نباید گذاشت چنین سرمایه‌ای در مسیر تکدی‌گری و کارهای سبک در کلانشهرهایی مثل تهران آن‌ هم به دست باندهای مخوف سوء‌استفاده‌گر مورد ظلم و تباهی قرار بگیرند.

عسکری گفت: درصد بالایی از این فرزندان ما توسط کارفرمایان غیررسمی و مزاحمان خیابانی دچار خشونت و آسیب می‌شوند و آنچه که مهم است باید در این اجلاس کارشناسان اجتماعی و آموزشی باید برای برون‌رفت از چنین وضعیتی راهکار ارائه بدهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043294

وب گردی

وب گردی