ارتباط  بین بی خوابی و بیماری های قلبی عروقی

دانشمندان تاکنون با بررسی‌های مختلف به مضرات زیاد بی‌خوابی برای بدن انسان پی برده‌اند. نتایج تحقیقات اخیر از ارتباط بین مشکلات خواب و بیماری‌های قلبی - عروقی پرده برداشته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مشکلات خواب می تواند بر سلامت روانی و جسمی انسان ها تأثیر بگذارد. تجزیه و تحلیلی در مقیاس بزرگ در چین نشان می دهد که بی‌خوابی می تواند منجر به بروز بیماری های قلبی - عروقی خطرناک نیز شود.

تحقیقات جدید به ارتباط بین بی خوابی و مشکلات قلبی - عروقی اشاره دارد. بی خوابی یک مسئله نسبتاً گسترده است. هنگامی که فرد دچار بی‌خوابی می‌شود اغلب برای ادامه خواب یا به خواب رفتن تلاش می‌کند. برخی افراد هر دو این موارد را تجربه می کنند.

براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه پنسیلوانیا، سالانه تقریباً از هر 4 بزرگسال در ایالات متحده یک نفر بی خوابی کوتاه مدت یا حاد تجربه می شود. بی خوابی حاد به طور معمول بدین معنی است که فرد به دلیل استرس یا نگرانی برای مدت کوتاهی مشکلات خواب را تجربه می کند که تقریباً سه چهارم این افراد به الگوی خواب منظم خود برمی گردند. با این حال برخی به سمت بی خوابی مزمن پیش می‌روند.

بی خوابی مزمن در مورد شخصی صدق می کند که به مدت بیش از سه ماه حداقل 3 شب در هفته برای خوابیدن دچار مشکل می‌شود. هر دو بی خوابی حاد و مزمن می توانند منجر به خواب آلودگی در روز، مشکلات حافظه و کمبود انرژی شوند.


اما مطالعات جدید پیوندهای نگران کننده تری پیدا کرده اند. یکی از تحلیل های اخیر که در منبع «Sleep Medicine Reviews» آمده، بی خوابی را با شروع افسردگی و اضطراب مرتبط دانسته است. مطالعات دیگر ارتباط بین بی خوابی و بیماری های قلبی را نشان دادند.

نتیجه تحقیقات نشان داد که افراد دارای مشکلات خواب در طول روز تمرکز خود را از دست می‌دهند و این افراد 13درصد بیشتر از افرادی که مشکلی برای تمرکز نداشتند، دچار حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های مشابه می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043310

وب گردی

وب گردی